تأکید بر تغییر مدیریت توزیع برق استان

0 427

خاموشی های سالهای اخیر در استان که ناشی از گرمای تابستان و در اثرافزایش پیک بار بروی شبکه های توزیع برق و نیز پارگی خطوط توزیع بر اثر بارش برف نارضایتی های زیادی را در شهروندان به دنبال داشت مدتهاست که انتقادات زیادی را متوجه مدیریت طولانی مدت جمشید طالبی در توزیع برق استان کرده است.

در حالیکه عمر مدیریت در استان در بخش های مختلف خیلی کوتاه است اما اکنون حضور طولانی مدت طالبی در برق استان موجب شده تا برخی از کارشناسان و اکنون نماینده مجلس  ضعفها و ناکارایی درضعف برق استان را متوجه حضور طولانی مدت وی بدانند.

«منوچهر جمالی» نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی  دراین باره گفت: مدیریت طولانی مدت (۱۳ ساله) و سابقه ۳۵ سال کار اجرایی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ابتر مانده است، متاسفانه طولانی بودن مدت مدیریت در یک نهاد و یا سازمان سبب بی انگیزه شدن مدیر مربوطه و عدم انجام امور می شود.

جمالی به مشکلات حوزه برق رسانی در رودبار اشاره کرد و افزود: رودبار در زمینه دریافت خدمات در حوزه برق فراموش شده است. متاسفانه به رغم نقش مهمی که در تولید برق استان گیلان و به ویژه کشور دارد اما در زمینه دریافت خدمات در این حوزه با محرومیت و عقب ماندگی روبه رو بوده و فراموش شده است.

وی به ضعف شدید برق در حوزه شهری و روستایی شهرستان رودبار اشاره کرد و گفت: در بخش رحمت آباد و بلوکات، خورگام و عمارلو مردم آسیب و خسارت فراوانی بر اثر ضعف شدید برق متحمل شده‌اند و درخواست‌های مکرری برای رسیدگی به این موضوع از سوی مسئولان شهرستانی و مردم مطرح شده که متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی از سوی شرکت توزیع برق گیلان در راستای حل این مشکل انجام نشده است.

جمالی با تأکید بر لزوم اقدام جدی از سوی وزارت نیرو به ارسال فراخوان وزیر نیرو در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: هنوزدر بسیاری از استان‌ها این موضوع پیگیری و تعیین تکلیف نشده است.

گفتنی است چندی پیش وزارت نیرو در راستای راهبرد شایسته‌گزینی وزارت نیرو در دولت دوازدهم و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد واجد شرایط عمومی و تخصصی خدمت‌گزاری، از متخصصین داوطلب واجد شرایط برای همکاری در سمت «مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل» و «مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی» دعوت به همکاری کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.