حق شناس؛یک ظرفیت ملی در استان است

در آستانه انتخاب استاندار گیلان؛

54

 

این روزها که بحث انتخاب استانداران جدید در وزارت کشور مطرح و فعالان سیاسی ـ اجتماعی استانهای مختلف می‌کوشند افراد شناخته شده مورد نظر خود را معرفی و پشتیبانی کنند در گیلان نیز، طی هفته‌ها و به ویژه روزهای اخیر شاهد انتشار فهرست اسامی مختلفی هستیم.

در کنار برخی اسامی شناخته شده و مطرح در این فهرست‌ها، متأسفانه شاهدیم اسامی و افرادی با کمترین تناسب علمی و تجربی مناسب با استانداری استان عزیزمان گیلان نیز مطرح شده‌اند.

 

وجود این جریان سیاسی تبلیغی که به طرح چنین چهره‌های غیرمرتبط و نامتناسبی می‌پردازد، به این نگرانی دامن می‌زند که در غفلت آگاهان و دلسوزان، ناگهان یکی از همین افراد کم توان و کم تجربه و یا چهره‌ای گمنام و ناشناخته، خارج از استان، سکان استانداری را برعهده گیرد.

 

در همین ارتباط و با احساس مسؤولیت ناشی از چنین خطری است که نگارنده ضمن احترام به چند چهره با تجربه و شناخته شده‌ی دیگری که مطرح شده‌اند، بنا به شناخت و باوری که نسبت به صلاحیت‌های علمی، مدیریتی و شخصیتی آقای حق شناس دارم، بر خود تکلیف دانستم مهمترین دلایل دفاع خویش از انتصاب ایشان به استانداری استان زیبا و عزیزمان گیلان را فهرست وار مطرح کنم.

۱ـ جناب آقای حق شناس دارای تجربه‌های گرانقدری در سطح ملی هستند که هم در حوزه قانونگذاری با نمایندگی مجلس شورای اسلامی و هم در حوزه اجرا با مدیریت در سطح معاونت وزیر و نیز استانداری استان گلستان،‌ اندوخته‌های ارزشمندی فراهم آورده که برای هدایت استان در سطح کلان مفید و ضروری است.

 

۲ـ جناب آقای حق شناس از خانواده‌ای معمولی، خوشنام و گیلانی برآمده‌اند و از جهت شخصی و شخصیتی در سلامت اخلاقی و اقتصادی ایشان کوچکترین شبهه و شکی وجود ندارد.

 

۳ـ آقای حق شناس علیرغم گرایش مشخص سیاسی در عمل، مدیری معتدل و معتقد به اصالت اخلاق و کارآمدی هستند که به ایشان امکان می‌دهد تعداد بیشتری از نیروهای مختلف سیاسی اجتماعی استان را در راستای پیشرفت آن متحد و همراه سازند.

 

۴ـ آقای دکتر حق شناس علیرغم طی مدارج علمی بالا به این عناوین نگاهی صرفا اداری نداشته و عملا نیز به ضرورت نگاه و کار علمی باور دارند و در این راستا از مشورت با صاحب نظران و متخصصان حوزه‌های مختلف خود را بی نیاز نمی‌دانند.

 

۵ـ آقای حق شناس بنا به همان ویژگی تعامل گرایی که قبلاً اشاره شد، از معدود چهره‌های مشترک در اکثر فهرست‌های پیشنهادی هستند و این ظرفیتی است که هم در مرحله انتصاب و هم در مرحله مدیریت شانس موفقیت ایشان را بیشتر می‌سازد.

 

در مجموع اگر مهمترین معیارهای تصدی مهمترین مقام اجرایی سیاسی استان را سلامت نفس، دانش، تجربه، عملگرایی، تعامل پذیری و کارآمدی بدانیم، بنا به آنچه ذکر شد، آقای حق شناس

به خوبی و در سطح ممتازی این ویژگی‌ها را دارا هستند، ضمن اینکه بومی بودن و بالیدن در استان، شناخت دقیق و بلافصلی از ظرفیت‌ها و محدودیتهای استان برای ایشان فراهم آورده که خود به تنهائی امتیازی غیر قابل انکار محسوب می‌شود.

نظرات بسته شده است.