درباره‌ی یک مرد بی ادب در رشت

«ادب مرد به ز دولت اوست»

41

فصل انتخابات و رای‌گیری به اتمام رسید. منتخب مردم، مسعود پزشکیان از دل صندوق‌های رای بیرون آمد.گروههای مختلف سیاسی چند هفته‌ی مداوم شروع به فعالیت کردند و بسیاری از افراد در جریان این فعالیت‌ها نامزد منتخب خود را تعیین کردند. بسیاری دیگر هم با عدم مشارکت در انتخابات اعتراض خود را به گوش مجریان انتخابات رساندند. با این حال برخی بی‌اخلاقی‌ها در برخی از نقاط کشور صورت گرفت که گیلان هم از این قاعده مستثنی نبود.

 

درجریان انتخابات گیلان، رضا عاشری عضوشورای شهر رشت و از اعضای ارشد ستاد جلیلی (معاونت پشتیبانی) در رشت از فرمانداران و دهیاران منتصب دولت سیزدهم برای فعالیت انتخاباتی به نفع پزشکیان انتقاد کرد و با این لحن به آنان اهانت کرد: «برای سگ یه تیکه نون بندازی برات دم تکون می‌ده و خیانت نمی‌کنه! سلام از سگ کمتر!» با عرض پوزش از خوانندگان مرور بابت درج کامل این توهین بی‌شرمانه، در این راستا برخی از دهیاران و فرمانداران رشت هم در این راستا از عضو شورای شهر رشت شکایت کردند.

«رضا عاشری» عضو همیشه منتقد شورای شهر رشت بوده است. عاشری دومین عضور راه یافته به شورای شهر رشت با بیش از ۱۱ هزار رای است و ۳۸سال سن دارد. وی کارشناسی ارشد مهندسی عمران دارد و در سوابق اجرایی او همکاری با شهرداری مناطق مختلف رشت و پدافندغیرعامل سپاه قدس دیده می‌شود. او بارها در خصوص برخی جلسات و اظهار نظرهای اعضای شورا و همچنین انتصابات فامیلی و رابطه‌ای در شورای رشت واکنش نشان داده بود که اتفاقا مورد اقبال برخی ازشهروندان قرار گرفته بود. با این حال کسی به ذهن اش خطور نمی‌کرد وی در برهه‌ی انتخابات به سلیقه‌ی سیاسی جمعی از افراد صاحب منصب در خصوص رای دادن به نامزد ریاست جمهوری که در چارچوب همین نظام تعرفه شده است چنین واکنس بی‌شرمانه‌ای نشان دهد.

 

اگر چه اکنون جمعی از دهیاران و فرمانداران از وی شکایت کرده‌اند اما لازم است که استاندار گیلان برای احقاق حقوق طیفی از شهروندان واکنش نشان دهد. از آن بیشتر رییس شورای شهر رشت یعنی محمدحسین واثق کارگرنیا لازم است پاسخی در خور به شهروندان داده و عضو هتاک را مواخذه کند. به هر حال او رییس شورای شهری است که تاکنون دو عضو آن به دلایل مالی تعلیق شده‌اند و تاکنون توضیحی در خصوص این مسایل و عملکرد ضعیف خود بر برخورد و کنترل بر رفتار همکارانش در شورا به عنوان رییس نداشته و توضیحی هم به شهروندان در خصوص این خطاهای آشکار نداده است.

کارگرنیا بیشتر مرد سکوت است تا عمل و شاید خود را دخیل در تخلفات مالی و فساد و رشوه ندانسته و به صورت کامل محتاطانه با این موضوع برخورد کرده است. اما در خصوص توهین به شهروندان گیلانی می‌تواند پاسخی در خور و شان رییس یک پارلمان شهری به اذهان عمومی بدهد. علاوه بر این جمعی از شهروندان گیلانی که سلیقه سیاسی‌شان با عضو هتاک شورا(عاشری) فرق می‌کند منتظر عذرخواهی این عضو شورا هستند. چرا که تفاوت در سلیقه سیاسی مجوزی برای توهین آشکار نیست و هیچ یک از گروههای سیاسی حق چنین موضع‌گیری‌های بی‌ادبانه را نسبت به هم ندارند. خصوصا که آن فرد مسوولیت مهمی هم در شورا داشته باشد و نماینده همه‌ی شهروندان در پارلمان شهری با همه نوع سلایق سیاسی است.

بهتر بود اعضای شورا حالا که عملکرد قابل دفاعی در حوزه شهری نداشته‌اند و حتی  شعارها و قول‌های انتخاباتی خود را هم به یاد ندارند، دست کم «ادب» را از یاد نبرند و این را در بالای سربرگه‌های مخصوص شورا که کارکردی جز دستورات اداری بی‌ثمر ندارد، بنویسند: «ادب مرد به ز دولت اوست»!

نظرات بسته شده است.