راه اندازی دوباره کارگاه سد شفارود

به دنبال پرداخت مطالبات کارگران:

0 1,363

نماینده مردم تالش و رضوانشهر از راه‌اندازی مجدد کارگاه سد شفارود به دنبال پرداخت مطالبات کارگران پروژه خبر داد.

«حسن محمد یاری» نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی به مرور گفت: پرداخت مطالبات کارگری و راه‌اندازی و تجهیز مجدد کارگاه پروژه از دستاوردهای سفر رییس جمهور برای مردم این شهرستان بود.

وی اضافه کرد: تخصیص اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان نیز از دیگر مصوبات سفر هیأت دولت به گیلان بود و بزودی منابع مالی تکمیل کنار گذر تالش تامین اعتبار می‌شود.

در همین رابطه هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بررسی روند ساخت سد شفارود به محل ساخت این سد در شهرستان رضوانشهر رفت. همچنین فرماندار رضوانشهر نیز از پرداخت مطالبات ۹ ماهه کارگران سد شفارود پیش از سفر رییس جمهور به گیلان خبر داده بود.

پروژه سد شفارود رضوانشهرکه از آن به عنوان مهم‌‌ترین پروژه آب‌ رسانی غرب گیلان نام برده می‌شود، بعد از گذشت قرین یک دهه تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به خود دیده و بارها به دلیل سو مدیریت، نبود اعتبار واعتراضات کارگری با رکود و توقف مواجه شده است.

این پروژه که بعد از وقفه‌ای چند ساله در سال ۹۸ از سر گرفته شد، در ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز به دلیل نبود سیمان و مصالح ساختمانی بطور کلی متوقف شد. عدم پرداخت مطالبات کارگری و تسویه حساب با یک هزار نفر از کارگران سد از جمله دیگر چالش‌های سد شفارود بود که در نهایت در تابستان گذشته منجر به اعتصاب و جمع آوری کارگاه سد شده بود.

گفتنی است ساخت سد شفارود به دلیل تخریب منابع طبیعی و اکوسیستم جنگلی، تخریب زیستگاه‌های گیاهی و جانوری و رویشگاه‌های بزرگ گیاهی درمعرض خطر انقراض، بروز آلودگیهای غیرقابل جبران محیط زیستی وعدم توجه به بافت فرهنگی و محل زندگی مردم و حیات وحش مورد مخالفت فعالین زیست محیطی قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.