رشت؛ درمسیر توسعه گاهی دور گاهی نزدیک

کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر برگزار می‌کند؛

0 176

رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای «رشت در مسیر توسعه گاهی دور گاهی نزدیک» خبر داد.

عصر روزگذشته هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت به رونمایی از پوستر همایش ملی رسانه‌ای رشت در مسیر توسعه گاهی دور گاهی نزدیک(بررسی وضعیت نسبت شهر رشت با هدف توسعه از منظر رسانه‌های جمعی) اختصاص داشت.

«سید حسین رضویان» رییس کمیسیون توسعه پایدار در این جلسه با بیان اینکه رشت تنها شهر کشور است که کمیسیون توسعه پایدار در آن شکل گرفته و این امر می‌تواند پیش مقدمه‌ای برای توسعه رشت باشد، اظهار کرد: باید به دنبال شهر روشن بین با جامعه‌ای مسالمت آمیز باشیم چراکه توسعه پایدار و همه جانبه از مسیر شهری روشن بین می‌گذرد.

وی با اشاره به قرابت و همزادپنداری رشت با برخی شهرهای بین الملی افزود: همایش توسعه پایدار، رشت را به توسعه اجتماعی، اقتصاد آهنگین و پیشرفت سوق می‌دهد.

رضویان همچنین خواستار قرارگیری مختصات فرهنگی اجتماعی شهر رشت در مسیر توسعه شد و افزود: توسعه پایدار شهری با توجه و کمک رسانه‌ها و خبرنگاران رقم می‌خورد. لذا سیاستگذاری همایش بر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه‌های گوناگون به منظور کسب شناخت هرچه بهتر از شرایط واقعی رشت و دریافت رهنمودها قرار گرفته است.

رییس کمیسیون توسعه پایدار شورا محورهای جشنواره ملی رسانه‌ای رشت در مسیر توسعه گاهی دور گاهی نزدیک را «توسعه یک شهر برنامه ریزی شده، با کیفیت، مترقی و پایدار»، «توسعه و تقویت اقتصاد رقابتی شهر»، «ایجاد یک محیط مناسب به منظور تشویق توسعه اجتماعی»، «تلاش برای از بین بردن فقر شهری»، «تلاش برای تقویت سیستم برنامه ریزی، اجرا و نظارت»، «تقویت مدیریت شهری و نهادهای اداری»، «پدید آوردن شهروند توسعه گرا»،«جایگاه رسانه در توسعه شهر»، «گردشگری و شهر خلاق، سرآغاز توسعه»، عنوان کرد.

لازم به ذکر است: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۵ خرداد ماه اعلام شده است. علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در قالب یادداشت، مقاله و گزارش تحلیلی و خبری از سراسر ایران به دبیرخانه همایش در دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت و

همچنین به نشانی پست الکترونیک همایش [email protected] ارسال کنند.

۳۱ خرداد ماه اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌ای رشت در مسیر توسعه گاهی دور گاهی نزدیک برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.