ساخت شناورهای دریایی تفریحی در گیلان

0 595

در ماههای گذشته بر رونق گردشگری دریایی در گیلان تاکید زیادی صورت گرفته است، این درحالیست که بنادرو اسکله های تفریحی در گیلان انگشت شمار بوده و نبود شناورهای گردشگری مناسب  از جمله موانع رونق این بخش گردشگری استان محسوب می شود.

پیشتر«علی اصغر مونسان» معاون رییس‌جمهور و رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و اسکله تجاری بندر آستارا بر گسترش فعالیت‌های گردشگری دریایی  در گیلان تاکید کرده و گفته بود: در راستای ایجاد گردشگری دریایی و راه‌ اندازی شناور در بندرهای استان‌های گیلان و مازندران از یک سال قبل پیگیری‌هایی صورت گرفته اما تاکنون تحقق نیافته است. وی از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی  برای خرید و راه‌اندازی شناور تفریحی در راستای توسعه گردشگری دریایی حمایت کرد.

درهمین رابطه « دریادار امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی در دیدار با استاندار گیلان از آمادگی این مجموعه برای احداث شناورهای تفریحی و هتل رستوران‌های مورد نیاز استان و همکاری رقابتی در حوزه های مختلف مرتبط یا غیرمرتبط با دریا در گیلان خبر داد.

امیر رستگاری با اشاره به بومی سازی افزون بر ۷۰ درصدی تجهیزات شناورهای تولیدی افزود: ساخت شناورها در کوتاه ترین زمان ممکن را یکی از محاسن مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع است.

وی گفت: بیش از ۲۰۰ نفر در مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی مشغول فعالیت هستند که با رعایت استانداردهای روز دنیا در احداث شناورها و تجهیزات دریایی با بهره ‌گیری از زیرساخت‌های مطلوب در کنار تخصص‌های علمی به فعالیت مشغول هستند.

«ارسلان زارع » استاندار گیلان نیز گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر توجه به فرصت‌های موجود در کشور و در مسیر افزایش ظرفیت‌های اشتغال و سرانه درآمد مردم، آمادگی داریم از ظرفیت مجموعه صنایع دریایی در بخش‌های مرتبط استفاده کنیم.

زارع  پشتوانه و مبنای توسعه گیلان را براساس حفظ محیط زیست و رویکرد راهبردی سبز – آبی بیان کرد و گفت: توجه به موضوعات دریا محور، کشاورزی محور و توسعه صنایع پاک به عنوان ظرفیت‌های استان در جهت افزایش ظرفیت اشتغال و نیز سرانه درآمد مردم است.

وی افزود: بسترهای مختلفی در حوزه دریا، ساحل و شناگاه گیلان برای همکاری مضاعف با مجموعه صنایع دریایی به واسطه وجود ابزار کار، تولید و نیروهای متخصص وجود دارد و در حوزه‌های آبی و خاکی می‌توان در چند گستره تبادل همکاری را شاهد باشیم.

گفتنی است در روزهای گذشته نیز مدیر کل بنارد و کشتیرانی استان از ایجاد منطقه جدید دریایی در راستای توسعه گردشگری گیلان خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.