هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف ساخت و ساز در روستاهای استان

0 240

تغییر کاربری زراعی و باغی خط قرمز استان است . با بازرسی‌های ویژه از جولان ویلاسازها، نابودی اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرقانونی در روستاها جلوگیری می‌کنیم تا به استانی مانند مازندران تبدیل نشویم.

« یاور پیرعلایی»  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به تشدی بازرسی ها از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها و تخلفات ساختمانی گفت: هر هفته ۲ اکیب سرزده از روستاها بازدید داشته و تخلفات را ثبت می‌کنند.

پیراعلایی از تشکیل هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف ساخت و ساز در روستاهای استان و رای به هزار و ۴۰۰ پرونده خبر داد و افزود: تخلفات در روستاهای گردشگری و ساحلی به جهت اقبال عمومی به این نقاط، بیشتر است.  از این رو دفتر روستایی و عشایری گیلان مصمم به برخورد با تخلفات روستایی است و در این زمینه از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: امور روستایی استانداری و  در قرار دادی با یکی از بیمه ها اقدام به بیمه حوادث روستاییان کرده است  که بر اساس آن روستاییان با پرداخت ۵۳ هزار تومان تا سقف ۳۵ میلیون تومان بیمه حوادث می شوند.

پیراعلایی از برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی های روستایی گیلان با ۳۰۰ غرفه  از ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گیلان در رشت خبر داد و گفت:  گیلان جزو سه استان برتر کشور در آیین‌های بومی محلی و ظرفیت‌های روستایی است که متاسفانه چندسال اخیر با بی‌مهری مواجه شده و کم کم رو به فراموشی است. لذا برای حمایت ویژه جهت احیا آیین‌های بومی و محلی استان پیش بینی شده تا جشنواره‌های بومی محلی سال آینده با جدیدیت و حمایت های مالی و حضور پرشور روستاییان در دهستان‌ها برگزار شود.

گفتنی است گیلان  دارای  دو هزار و ۶۰۰  روستا و یک هزار و ۸۰۰ دهیاری است  که امسال با ارزیابی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دهیاری  سقالکسار رتبه اول دهیاری های کشور را کسب کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.