پرمصرف ها ۳۲ درصد مشترکین برق گیلان

کاهش مشترکین کم مصرف گیلان از 18 درصد به 16 درصد

0 392

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: ۳۲ درصد مشترکین برق گیلان پرمصرف هستند که باید با صرفه جویی خود را به ۱۶  درصد خوش مصرف‌ها برسانند.

«محمدرضا هنرمند» مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان امروز در نشست خبری این شرکت گفت: مشترکین کم مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی، تخفیف کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل می شوند و به مشترکین پرمصرف نیز فرصت شش ماهه برای کاهش مصرف داده می شود.

وی افزود: هم اینک ۱۶ درصد از مشترکین در گیلان کم مصرف، ۴۴ درصد خوش مصرف، ۳۲ درصد پرمصرف هستند و ۶ درصد مشترکین مربوط به خانه های خالی و ۲ درصد نیز مربوط به باغ ویلاها هستند.

همچنین هنرمند به بدهی  ۱۴۸ میلیارد تومانی مشترکین برق در گیلان اشاره کرد که از این میزان حدود ۳۰ درصد مربوط به مصرف کنندگان تجاری و خانگی و سایر بدهی ها مربوط به بخش اداری، صنعتی و کشاورزی استان است.

درحالی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به بدهی ۱۴۸ میلیاردی مشترکین برق استان اشاره کرده که تابستان گذشته همزمان با پیک اوج مصرف برق، معاون مصرف و امور خدمات مشترکین شرکت توزیع برق گیلان اعلام کرده بود: مشترکان خانگی، تجاری و دستگاه های دولتی حدود ۱۰۶ میلیارد تومان به این شرکت بدهکارند و بیشترین میزان این بدهی ها مربوط به ادارات دولتی است.

اما با توجه به اینکه از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق استان، حدود ۸۰ درصد آن مشترک خانگی هستند، این مشترکین از ابتدای اردبیشهت امسال با افزایش ۷ درصدی تعرفه‌ی برق مواجه شدند و از سوی دیگر نیزمشترکانی که میزان مصرف آنان بیش از حدمجاز و پرمصرف بودند نیز تعرفه‌ی آنان ۱۶ درصد دیگر افزایش یافته است. این درحالیست که بیش از یک ماه از اجرای طرح برق امید درگیلان با هدف کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق مشترکین می گذرد اما طی این مدت تعداد مشترکین کم مصرف از ۱۸ درصد به ۱۶ درصد رسیده است.

گفتنی است: براساس آمارهای شرکت توزیع برق گیلان، ۴۱ درصد از مشترکان برق گیلانی در ماه‌های عادی سال و ۳۰ درصد از مشترکان در ماه‌های گرم سال، مشترک کم مصرف محسوب می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.