احمد دنیامالی؛ مدیر تکنوکرات با همراهی اسپانسرهای ورزشی

76

معرفی احمد دنیامالی دورترین انتخاب برای وزارت ورزش بود. مدیری که معروف به آغاز دوران جدید مدیریتی-توسعه امکاناتی سازمان بنادر و دریانوردی و اجرای نمادهای عمرانی و زیرساختی جدید پایتخت ایران در قامت معاونت عمرانی شهرداری تهران خود را نشان داد.

اما احمد دنیامالی که سابقه ریاست فدراسیون قایقرانی و باشگاه ملوان بندر انزلی را نیز ظرف دو دهه اخیر به همراه دارد، زمینه‌ساز دوران جدیدی در ورزشی با تنوع رشته‌های المپیکی زیاد بوده که در عین حال، حال ملوان را تغییر داد.

فصل مشترک و نقطه قوت، مدیریت احمد دنیا مالی در عرصه ورزشی، نشانه ضعف سایر مدیران این حوزه محسوب می‌شود!؟ این مدیر تکنوکرات، قابلیت جذب اسپانسر و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش دولتی و به ویژه خصوص را داراست.

مصداق این مدعا ارتقاء کمی و به ویژه کیفی امکانات و زیرساخت‌های قایقرانی و همراه کردن سازمان منطقه آزاد انزلی برای حمایت از باشگاه ملوان بود.

فارغ از انتقادات به واسطه تغییر جناح سیاسی ایشان از اصلاح‌طلب به نواصولگرایی قالیباف، بدیهی است که معرفی وی در قالب مناسبات رییس مجلس و رییس جمهور قابل تعریف بوده، اما آنچه ورزش ایران در این مقطع زمانی به آن نیاز دارد، بالا بردن امکانات زیرساختی با تکیه بر توان، حضور و مشارکت بخش خصوصی است.

نگاهی به عملکرد کاروان‌های ورزشی طی سال‌های اخیر موید این واقعیت است که به روز نبودن دانش فنی-تکنیکی مربیان، عدم توجه به مباحث روانشناسی ورزشی ورزشکاران حرفه‌ای و به ویژه کمبودهای مالی-بودجه‌ای مهمترین سرفصل‌های مشکلات پیش روی را به خود اختصاص داده است.

براین اساس باید تصریح کرد؛ تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی، ارتقای کمی و کیفی امکانات زیرساختی، توجه به رشته‌های مدال آور المپیکی(همچون دومیدانی، شنا، قایقرانی، و ….)، افزایش حمایت ها از رشته‌های موفقی مانند تکواندو و کشتی؛ ارتقای کیفی مربیان و بازیکنان از طریق جذب مربیان مطرح و برپایی دوره های آموزشی ورزشی در موضوعات متنوع ورزشی، بهمراه آنچه پیش از این احمد دنیامالی به عنوان رزومه از خود برجای گذاشته یعنی جذب بودجه‌های دولتی و اسپانسرهای بخش خصوصی می‌تواند مولفه‌های موفقیت دوران مدیریت او را فرآهم کند.

اما مردم گیلان به دلیل انزلی چی، بودن این هم استانی خود و عملکرد قابل دفاع در حوزه ملوان و قایقرانی در کنار سابقه نمایندگی مجلس از وی انتظاراتی دارند؛ انتظار به حقی که طی دوران وزارت او زیرساخت‌های ورزشی استان ارتقا و تکمیل پیدا کند و شاهد احداث امکانات جدید ورزشی با همراهی بخش خصوصی و‌ خصولتی باشیم.

خصوصا اینکه گیلانیان در عرصه ورزش به اندازه چند استان کشور دارای ورزشکار حرفه‌ای بوده و گیلان زمین سرشار از استعدادهای ناب در کهکشان پرستاره تاریخ ورزش ایران زمین است.

خبرنگار-عکاس سابق ایسنا

نظرات بسته شده است.