افزایش ۱۰۰۰ هکتاری زمین‌های کشت توتون در گیلان

0 432

درجلسه‌ی رفع موانع تولید استان گیلان که با حضورمدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و استاندار گیلان برگزار شد، بر لزوم افزایش زمین‌های کشت توتون دراستان به ۱۰۰۰ هکتار جهت مصرف در مجتمع دخانیات گیلان تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، « رضا مسرور» در ابتدای این جلسه گفت: شرکت در این جلسه به دعوت استاندار محترم بوده و امیدواریم جلسه نتایجی به دنبال داشته باشد. درادامه‌ی این جلسه، مدیران عامل شرکت دخانیات ایران، خدمات عمومی فولاد و فولاد آلیاژی و رییس هیأت مدیره شرکت سایپا، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های شرکت‌های متبوع خود ارایه دادند.

درادامه‌ی جلسه « رضا مسرور» مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد پیشنهاد کرد در نشستی با مدیریت معاون اقتصادی و برنامه ریزی استان، کارگروهی با حضور مسولان استان و نمایندگان صندوق تشکیل شود.

وی ادامه داد: دراین کارگروه سه حوزه مورد بررسی قرار بگیرد، از جمله تقویت کریدورها عبوری، فعال شدن کارگروه درموضوع پروتکل تجارت ترجیحی با روسیه که سال گذشته امضا شده و آغاز فعالیت کارگروه با موضوع زنجیره‌ی تامین مورد نظر شرکت‌های تابعه‌ی صندوق.

مسرور با اشاره به بازدید خود از مجتمع دخانیات گیلان گفت: این مجتمع بزرگترین مجتمع شرکت دخانیات درسطح کشور است که هزار نفر درآن مشغول به کار هستند. این مجتمع در نظر دارد امسال هفت میلیارد نخ تولید داشته باشد. ضمن اینکه قرار است شرکت سایپا ۱۴۰ وانت پراید را برای توزیع مویرگی در اختیار شرکت دخانیات قرار دهد.

مسرور افزود: با قولی که مدیرعامل شرکت دخانیات داده قرار است تا پایان سال این شرکت وارد بورس شود. ضمن اینکه صندوق فولاد به جد به دنبال بورسی شدن سایر شرکت‌ها در آینده‌ی نزدیک است. چنانچه مدیران استان زمینه‌های سرمایه گذاری در استان را تشریح کنند، صندوق و شرکت‌های آن آماده مشارکت در این سرمایه گذاری‌ها هستند تا منافع شرکت‌های تابعه صندوق و استان گیلان به صورت توامان تامین گردد.

در ادامه‌ی نشست، «ارسلان زارع» استاندار گیلان با تشکر از حضور مسرور و مدیران عامل چند شرکت تابعه‌ی صندوق از پیشنهاد وی برای تعیین کارگروه مشترک استقبال و دستور تشکیل آن را صادر کرد و بر لزوم افزایش زمین‌های کشت توتون دراستان به ۱۰۰۰ هکتار جهت مصرف در مجتمع دخانیات گیلان تأکید کرد.

وی همچنین از تشکیل دفتر منطقه‌ای سایپا در گیلان حمایت و تاکید کرد: تمامی موانع واردات برای سایپا از بنادر منطقه‌ی آزاد انزلی مرتفع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.