صدور مجوزهای بی نام در صنعت گیلان

فرش قرمز استانداری برای جذب سرمایه گذاران

0 1,759

عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، سیاست‌گذاری نامناسب، بوروکراسی اداری و اخذ مالیاتهای چندباره در روند تولید سبب شده گیلان در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عملکرد مناسبی نداشته باشد.

در سوی دیگر نبود بسته های بالقوه وعدم پایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای عرضه به سرمایه‌گذاران موجب شده تا آنان با فرصت‌های بالقوه استان آشنایی نداشته باشند. این مشکلات گیلان را در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور عقب نگاه داشته است.

با این حال امروز«اسدالله عباسی»استاندار گیلان ازصدور مجوزهای بی‌نام با هدف تسهیل در سرمایه‌گذاری و فراخوان انتخاب سرمایه‌گذاران توانمند در استان خبر داد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به صدور مجوزهای بی‌نام گفت: نکته حائز اهمیت بحث در دستور کار قرارگرفتن صدور محوزهای بی‌نام زودتر از موعد آغاز شده تا سرمایه‌گذاران معطل دستگاه‌ها نشوند و کارهای آنان به سرعت تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲۶ مجوز بی‌نام براساس مزیت‌ها و آمایش‌های سرزمینی آماده شده و در حال افزایش است افزود: به زودی فراخوان دعوت از سرمایه‌گذاران توانمند در هر بخش ارایه می شود که با فرصتهای سرمایه گذاری در  صنایع سبک و دانش‌بنیان آشنا شوند.

استاندار با اشاره به اینکه تسهیلات و مشکلات ارزی از جمله مطالبات و دغدغه تولیدکنندگان استان است تاکید کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رونق تولید و افزایش اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان جزو برنامه‌های راهبردی دولت در استان گیلان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.