عنوان دهان پرکنی که منفعتی برای رشت نداشت

برگزاری دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک

0 233

«محمدحسین واثق کارگرنیا» رییس شورای شهر رشت، از برگزاری دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک در تیرماه خبر داد.

کارگرنیا با اعلام این خبر گفت: جشنواره دو روزه شهرداران و روسای شورای شهر و روسای کمیسیونهای فرهنگی و اجتماعی شهرهای خلاق خوراک کشور به میزبانی رشت در تیرماه امسال برگزارمی‌شود.

وی با تاکید به اینکه تنها برند شهر خلاق خوراک کشور در رشت است از عدم ایجاد گذر خوراک در پارک ملت انتقاد کرد و گفت: علیرغم موافقت شورای شهر، متاسفانه پس از گذشت ماه‌ها هنوز اقدامی درباره احداث این گذر انجام نشده است. امیدواریم سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت هرچه سریعتر بسته سرمایه‌گذاری مربوط به این موضوع را آماده کند. برگزاری این رویداد و مسافر پذیری پارک ملت، فرصت خوبی برای معرفی گردشگری رشت و راه اندازی بازارچه و خیابان خوراک خواهد بود.

انتقاد رییس شورای شهر ازعدم ایجاد گذر خوراک در حالیست که نه تنها این گذر بلکه بسیاری دیگر از پروژه ها و برنامه ریزی های سند راهبردی شهر خلاق خوراک رشت بعد از گذشت چند سال همچنان بروی زمین مانده وهیچگاه این برنامه ها منجر به توسعه گردشگری این شهر نشدند. ایجاد موزه خوراک، خیابان غذا، پارک صبحانه و تعامل اساتید دانشگاهی با دانشگاه‌های خارج از کشور از جمله این مصوبات هستند که همچنان در حد مصوبه باقی مانده و رنگ اجرا به خود ندیدند. تا جاییکه کم توجهی به این سند موجب شد رشت دو سال پیش در معرض خطر حذف و از دست دادن این برند قرار بگیرد.

درهمین رابطه «سیدحسین رضویان» عضو شورای شهر رشت نیز از برگزاری رویدادهای همایشی که در توسعه گردشگری رشت تاثیر مثبت به همراه نداشته انتقاد کرد.

 رضویان در نشست میزبانی کشوری رشت از شهرهای خلاق ایران گفت: با وجود اینکه موافق برگزاری چنین رویدادهایی هستم اما پرداخت گلخانه‌ای و همایشی به فرصت‌های توسعه شهر، موجب شده تا ازعنوان دهان پرکن شهر خلاق، انتفاعی برای رشت به وجود نیاید.

وی  افزود: فلسفه شهرهای خلاق در دنیا پیوست سه مفهوم انسان، فرهنگ و اقتصاد است اما در چنین جلساتی جای اداره فرهنگ و اتاق اصناف را خالی می بینم. آن چیزی که مردم از برگزاری این رویدادها انتظار دارند؛ اینست که از چنین عناوینی منفعت اقتصادی برای شهر و شهروند حاصل شود. یعنی اگر کسی در این شهر مشغول به اقتصاد خُردی است، باید اقتصاد خردش در مسیر تبدیل شدن به یک اقتصاد کلان قرار بگیرد و آن که معطوف به اقتصاد کلانی در حدود یک شهر است فرایند رشد شهر خلاق او را به یک بستر منطقه ای و بین المللی متصل کند. متاسفانه این موضوع تاکنون در برند شهرخلاق خوراک رشت کمرنگ بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.