واگذاری ساختمان مریضخانه بلدیه پذیرفتنی نیست

اخطار شورای شهر رشت به سرپرست شهرداری؛

0 300

اعضای شورای اسلامی رشت با واگذاری ساختمان تاریخی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به گردشگری و صنایع دستی استان مخالفت و به سرپرست شهرداری اخطار دادند.

در حالیکه ماه گذشته به دستور«یوسف یزدانی» سرپرست شهرداری رشت مقرر شد در راستای زمینه‌سازی برای ثبت شهر رشت به عنوان شهرجهانی صنایع دستی ایران، ساختمان تاریخی و میراثی(مریضخانه بلدیه) که در اختیار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت است به موزه هنرهای صنایع دستی و موزه خوراک تبدیل شود، در جلسه علنی امروز، اعضای شورای شهر رشت، با این واگذاری بدون هماهنگی شورای مخالفت کردند.

«هادی رمضانی» نایب رییس شورای شهر رشت دراین جلسه با بیان اینکه شهرداری باید به جایگاه شورا توجه کند تاکید کرد: ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بدون هماهنگی با شورا قرار است در اختیار مجموعه دیگری قرار بگیرد و این اقدام شهرداری پذیرفتنی نیست.

«سید حسین رضویان» دیگر عضو شورا نیز ضمن مخالفت با تغییر نام میدان گیل رشت  به میدان صنایع دستی گیل اظهار کرد: اینکه در این راستا بخواهیم نام میادین شهر را که سال‌ها شهروندان آن بخش از شهر را به نامی مشخص می‌شناختند، بدون هماهنگی و اطلاع شورا به نام دیگری تغییر دهیم پذیرفتنی نیست.

سید حسین رضویان با بیان اینکه بنده با پرداخت سطحی به موضوعات مشکل دارم، افزود: زمانی که در خیلی از شهرها فقط چند خانه کاه‌گلی وجود داشت، رشت صاحب نام و عظمت بود و باید درباره اقداماتی که قرار است در این شهر انجام شود با دقت بیشتری اقدام کرد.

وی به تخلیه ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: برای شهرداری رشت متاسفم که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت که بزرگترین مجموعه برای گردهمآیی چهره‌های فرهنگی ورزشی و غیره شهر است به عنوان مستاجر به سازمان دیگری مراجعه می‌کند.

«سید شمس شفیعی» یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اخطار به شهرداری رشت اظهار کرد: گویا شهرداری رشت بدون مصوبه شورا بابت ساختمان سازمان فرهنگی شهرداری قرار دادی را با دستگاهی دیگر منعقد کرده که همین جا بابت این اقدام به شهرداری اخطار می‌دهم و امیدوارم پس از این شاهد تکرار چنین اقداماتی نباشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه هادی رمضانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری جلسه انتخاب شهردار رشت در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.