موانع طرح توسعه بیمارستان حضرت رسول را بردارید

سنگ اندازی وزرات راه و شهرسازی برای تامین اجتماعی گیلان؛

3

۱۴ ماه از زمان کلنگ‌زنی طرح توسعه بیمارستان حضرت رسول( ص) رشت گذشت! مرداد ماه سال ۱۴۰۲ با حضور صولت مرتضوی وزیر وقت کار، معاون درمان تامین اجتماعی کشور، عباسی استاندار وقت گیلان، آقای فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت به همراه تنی چند از نمایندگان مجلس بطور رسمی کلنگ طرح توسعه بیمارستان حضرت رسول(ص) تامین اجتماعی گیلان به زمین زده شد.

 

با این حال بعد از ۱۴ ماه هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است و پروژه پیشرفتی ندارد. بعنوان عضوی از تشکل کارفرمایی استان که از شرکای اجتماعی تامین اجتماعی، وزارت کار هستیم چندین بار به این موضوع ورود کردیم و به یقین رسیدیم که مدیریت درمان تامین اجتماعی استان تمام تلاش‌شان را انجام داد تا این پروژه را اجرایی کنند اما به خاطر وجود برخی موانع نتوانستند کاری از پیش ببرند.

 

این بیمارستان در سال ۱۳۷۹ بطور رسمی بر روی زمین و ملک سنددار خریداری شده اجرا شد، اما متاسفانه درسال ۱۳۹۹، آخوندی وزیر وقت مسکن و شهرسازی با این دلیل که ایستگاه راه آهن باید در نزدیکی و در جوار ترمینال مسافربری باشد قسمتی از زمین بیمارستان را کاربری ایستگاه راه‌آهن تصویب کرد.

این مصوبه به مانند سنگی که در چاه انداخته شود برای مدیریت بیمارستان حضرت رسول اکرم رشت دردسر ساز شد. بطوری که بعداز کلنگ‌زنی برای گرفتن جواز احداث، با مشکل کاربری ایستگاه راه‌آهن مواجه می‌شوند و هرچه تلاش کردند، مکاتبه کردند و از استانداری امداد طلبیدند، از نمایندگان مجلس درخواست کمک شد اما متاسفانه تاکنون ۱۴ ماه است که این مشکل حل نشده و مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در زمین سنددار خود و در جوار بیمارستان نمی‌تواند طرح توسعه را انجام دهد.

 

آنچه برای ما مسلم است و تاکنون و با اتفاقاتی که رخ داد به یقین رسیدیم مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان و سازمان تامین اجتماعی کشور، خودشان را موظف به ساخت و ساز در محوطه بیمارستان می‌دانند.

بنابراین مشکل از سوی تامین اجتماعی نیست و این مشکل باید در استانداری گیلان و با برگزاری جلسه‌ای به ریاست استاندار و با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل مسکن و شهرسازی، رئیس شورای شهر و شهرداررشت، مدیردرمان تامین اجتماعی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی استان، نماینده بسیج کارگری و کارخانجات، نمایندگان تشکلات کارفرمایی، کانون شورای اسلامی کار، کانون بازنشستکان تامین اجتماعی و دبیرخانه کارگر بررسی و حل و فصل شود.

 

تنها از این طریق است که این مشکل اساسی که مشکل بیش از ۵۰ درصد مردم گیلان که وابسته به تامین اجتماعی هستند برطرف خواهد شد. بنابراین خطاب به استاندار گیلان باید بگویم یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید فوری ورود کنند رفع همین مشکل ۱۴ ماهه یعنی طرح توسعه بیمارستان حضرت رسول(ص) تامین اجتماعی گیلان است.

 

در این جا سخنی نیز با مجمع نمایندگان مجلس استان دارم. شما قادرید این مشکل استان و کشوری را حل کنید و اگر مشکل طرح توسعه بیمارستان حضرت رسول(ص) تامین اجتماعی گیلان را حل کنید در واقع مشکل بیش از ۵۰ درصد موکلین خودتان را حل کرده‌اید. در حال حاضر از این کار مهم‌تر و واجب‌تر برای کارگران و بازنشستگان گیلان وجود ندارد .

 

«رییس کانون کارفرمایی گیلان»

نظرات بسته شده است.