نماینده معین شهرستان بندرانزلی بزودی تعیین می‌شود

رییس مجمع نمایندگان گیلان خبر داد:

34

با انتخاب «احمد دنیامالی» نماینده مردم شهرستان بندرانزلی به عنوان وزیر ورزش و جوانان؛ نماینده معین این شهرستان بزودی از سوی رییس مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود.

 

«مهرداد گودرزوند چگینی» رییس مجمع نمایندگان گیلان با اعلام این خبر به مرور اظهار کرد: انتخاب نماینده معین برای شهرستان بندرانزلی در اختیار ریاست مجلس قرار دارد اما مجمع نمایندگان استان نیز با برگزاری جلساتی در این خصوص پیشنهاد و نظر نهایی خود را به وی اعلام می‌کند.

چگینی تاکید کرد: معرفی نماینده معین بندر انزلی در همین ایام یا بعد از تعطیلات مجلس انجام خواهد شد. انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب نماینده جدید انزلی در خردادماه سال آینده همزمان با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان در خصوص حضور یک نماینده از استان در کابینه دولت اظهار امیدواری کرد: امیدواریم حضور یک گیلانی در هیات دولت، تزریق اعتبارات و منابع ملی خوبی را برای پروژه های بزرگ استان به همراه داشته باشد.

وی پروژه های تکمیل راه آهن، کریدور شمال به جنوب، احیای تالاب ها، تکمیل سدهای دیورش، پلرود و شفارود، مدیریت پسماند و احداث راههای دسترسی در مناطق مختلف را مستلزم تزریق اعتبارات ملی عنوان کرد که نیازمند توجه ویژه دولت هستند و قطعا حضور نماینده ای از گیلان به جذب و تخصیص این منابع سرعت می‌بخشد.

گفتنی است: روز گذشته احمد دنیا مالی با کسب ۲۵۳ رای موافق از مجموع ۲۵۸ رای به عنوان ششمین وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.

دنیا مالی، چهارمین وزیر گیلانی پس از انقلاب در هیات دولت به شمار می رود. پیش از او، محمد باقر نوبخت به عنوان یک گیلانی،‌ معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران در دولت حسن روحانی بود.

نظرات بسته شده است.