پرونده پل ناتمام فومن بازگشایی شد

احضار معاون وزیر راه و مدیر شرکت ساخت و توسعه به دادسرای فومن؛

34

پس از گذشت ۲۰ سال بلاتکلیفی در اجرای پل رو گذر فومن، دادستان این شهر، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور را برای توضیحات به دادسرای فومن فرا خواند.

بلاتکلیفی تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر فومن، مهمترین معضل این شهر است که بعد از گذشت حدود ۲۰ سال از شروع ساخت آن، همچنان به صورت نیمه‌کاره و بلاتکلیف رها شده است.

در حالیکه قرار بود این تقاطع یکی از زیباترین ورودی های شهری کشور در شهر فومن و درمحدوده جاده سراوان – فومن باشد، اکنون سالهاست با ظاهری زشت و ناتمام در ورودی شهر از گردشگران و شهروندان استقبال می‌کند.

پیشتر اداره کل راه و شهر سازی گیلان؛ عدم رعایت تطبیق زیبایی جاده فومن به رشت با معماری پل، عدم رعایت حرایم طبیعی و تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نبود مطالعات امکان سنجی فنی، اقتصادی، زیست محیطی، زیباشناختی و حریم منظری را دلیل اصلی توقف این پروژه به  مرور اعلام کرده بود.

انتقادات شهروندان و نمایندگان فومن از روند احداث این تقاطع در نهایت منجر به تعطیلی پروژه و خلع پیمانکار ازسوی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان در سال ۹۷ شد. و در حالیکه در دی ماه ۱۴۰۱، «محمد پردل نژاد» مدیرحوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان از تعیین تکلیف طراحی میدان روگذر فومن و انتخاب پیمانکار جدید ظرف ۱۰ روز خبر داده بود با این حال تاکنون اقدامی برای اصلاح این تقاطع انجام نشد.

 

در همین رابطه روز گذشته، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن اعلام کرد: در پی تعلل، قصور و بی‌توجهی برخی مدیران اجرایی، با پیگیری‌های دادستانی، جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه در خصوص پروژه ناتمام پل ورودی شهر برگزار شد.

«مراد قربان زاده» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن با اشاره به پیگیری دادستانی درخصوص پروژه رها شده و نیمه تمام پل ورودی شهر فومن، اظهار کرد: این پروژه بیش از ۲۰ سال به صورت ناتمام رها شده و هنوز تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه این‌ پل در محدوده اتوبان یا جاده سراوان که به عنوان کمربندی استان گیلان معروف است قرار دارد، افزود: کمربندی از صومعه‌سرا و فومن عبور کرده و به جاده سراوان و در نهایت پلیس راه رشت – سراوان منتهی می‌شود و این پل ناتمام در محدوده شهرستان فومن بوده و اتوبان را تکمیل می‌کند.

قربان زاده با اشاره به اقدامات دادستانی فومن در این زمینه، تاکید کرد: در پی تعلل، قصور و بی‌توجهی برخی مدیران اجرایی، با پیگیری‌های انجام شده توسط دادستانی فومن، ششم شهریور ماه، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در دادسرای فومن برای پاسخگویی در خصوص پروژه ناتمام پل ورودی حاضر شدند و در خصوص ترک فعل انجام شده و تصمیمات جدید برای ادامه پروژه توضیحاتی ارایه دادند.

لازم به ذکر است: بر اساس آمارهای موجود تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در ساخت پل ورودی شهر فومن هزینه شده است و تاکنون هیچ دستگاهی پاسخگوی میلیاردها تومان هزینه و منابع مالی که از پول بیت المال صرف ساخت این پل شده نبوده است.

 

نظرات بسته شده است.