پیرانای قاتل از شهلا شهابیان به بازار کتاب آمد

توسط نشرمهری؛

66

«پیرانای قاتل و داستان‌های دیگر» جدیدترین اثر شهلا شهابیان داستان نویس ساکن گیلان توسط نشر مهری منتشر و روانه بازار شد.

این مجموعه شامل شانزده داستان کوتاه است . داستان‌ها از موضوعات اجتماعی روز نشات می‌گیرند و از زبانی روان، قصه‌هایی جذاب، شخصیت سازی و فضاسازی خوب برخوردار است.

گوناگونی موضوعات، استفاده به جا از افسانه‌ها و باورهای بومی، پرهیز از کلیشه‌ها و اجتناب از خودسانسوری از ویژگی‌های داستان هاست.

پویایی شخصیتها به روند داستانی کمک می‌کند و مخاطب برای پی گرفتن ادامه‌ی داستان ترغیب می شود.

داستان ها نگاه جامعه شناسانه و روانشناسانه به موضوعات دارند و نشانگر تجربه، تحقیق، دقت و کنکاش این بانوی نویسنده به جهان پیرامون خود است.

در جایی از کتاب می‌خوانیم:”خاطره ها همیشه با ما هستن. پابه پای ما راه میان. نه جلوترن که دیده بشن نه عقب‌ترن که جا بمونن. درست شونه به شونه ما. بعد یه روز که بی‌خبر از همه چیز و همه جا چسبیدی به زندگیت، می‌بینی دست می‌ذارن روی شونه‌ات. یعنی که من این جا هستم، به من فکر کن!”

«پیرانای قاتل و داستان‌های دیگر» چهارمین اثر مستقل این نویسنده بعد از مجموعه داستان‌های «به یک چیز خوب فکر کن»، «ساغریسازان ، کوچه بلورچیان» و رمان «بوی برف» است.

 

از شهلا شهابیان همچنین داستان‌هایی در مجموعه داستان‌های مشترک «برای یک زندگی معمولی» و «سفر حجمی در خط زمان» و «سه شنبه های خرمالویی» و نشریات ادبی عصر پنجشنبه، نوشتا، آتش، سیاه مشق و … به چاپ رسیده است.

 

 

نظرات بسته شده است.