کاهش ازدواج و افزایش طلاق، چالش اساسی گیلان

0 366

کاهش ازدواج و افزایش طلاق از مسایل اساسی گیلان در حوزه خانواده است.

« زهرا یعقوب نژاد» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی گیلان با حضور «معصومه ابتکار» معاون رییس جمهور، کاهش ازدواج و افزایش طلاق را از جمله مسایل اساسی گیلان در حوزه خانواده بیان کرد.

یعقوب نژاد در ادامه سالمندی و پیر شدن جمعیت زنان، اعتیاد و مصرف مواد مخدر، انتقال زنان و خانواده، سلامت و ورزش، عدم بهره گیری از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی، افزایش خشونت کلامی در خانواده‌ها و شکاف نسلی، فقدان سازمان‌های مردم نهاد زنان و خانواده را از دیگر مسایل و چالش های حوزه‌ی خانواده گیلان عنوان کرد.

وی نرخ باسوادی زنان این استان نسبت به سایر استان‌ها را در جایگاه بالاتری بیان کرد و گفت: گیلان با نرخ ۸۳.۶ دهم درصد باسوادی زنان نسبت به میانگین با سوادی زنان کل کشور از جایگاه بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت ۶۹ صندوق خرد زنان روستایی، ۱۱۰ صندوق تاک، ۲۰ واحد اقامتگاه بوم گردی با مدیریت بانوان در استان گیلان، گفت: استان گیلان در حوزه سیاسی دارای ۸۴ تشکل مردم نهاد به مدیریت بانوان و در زمینه‌های متنوع است.

یعقوب نژاد درباره مهمترین طرح‌های اجرا شده در دفتر امور بانوان و خانواده نیز گفت: طرح توسعه ورزش همگانی، طرح آموزش مبانی محیط زیست و پسماند، آموزش پیش از ازدواج ویژه دانش آموزان و نیز پرداخت تسهیلات بانکی به زنان سرپرست استان از جمله این طرح‌ها است.

گفتنی است در حال حاضر ۱۴ مدیر ارشد زن در استان، ۱۷ معاون مدیرکل، هفت مدیر پایه، ۷۳ مدیر اجرایی شهرستان، یک شهردار زن و ۲۳ عضو شورای شهر زن در گیلان مشغول به فعالیت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.