آتش‌نشانی انزلی دست‌گریبان با کمبود نیرو و امکانات

0 670

آتش‌نشانی انزلی دچار چالش کمبود نیرو و امکانات است. رییس ‌آتش‌نشانی شهرداری بندرانزلی در گفت و گو با مرور اظهار کرد: آتش‌نشانی‌ها در سه شیفت کاری مشغول به ارائه‌ی خدمات هستند و بر اساس استاندارهای آتش‌نشانی به ازای هر ۲۵۰۰ نفر جمعیت باید یک آتش‌نشان در هر شیفتِ کاری مشغول بکار باشد. بنابراین در هر شیفت کاری باید حدود چهل و‌اندی نفر آتش نشان در ۴ ایستگاه عملیاتی انزلی حضور داشته باشد، یعنی حدود ۱۴۴ آتش نشان باید در طول ۲۴ ساعت در انزلی به ارائه‌ی خدمت بپردازد، اما هم‌اکنون تعداد کل آتش‌نشان‌های ما حدود ۵۵ نفر است.

 «مهرداد رضاپور» افزود: لازم به ذکر است که از سال ۹۹ تا کنون حدود ۱۰ نفر از نیروهای زبده‌ی ما بازنشسته شده‌اند و چند نفر از نیروهای جوان ما نیزبه سبب تخصص‌هایی که داشتند به واحدهای دیگر شهرداری رفته‌اند و اکنون سازمان با چالش بسیار شدید کمبود نیرو مواجه است.

وی با بیان این که بعد از کمبود نیرو، مشکل امکانات و تجهیزات چالش دیگر ماست، گفت: با توجه به ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای که در دست احداث است، مهم‌ترین مشکل ما در زمینه‌ی ایمنی و تجهیزات خودروی نردبان است. ما در شهر انزلی خودروی نردبان و بالابر نداریم و مطابق ضوابط و استاندارهای موجود برای حریق‌های آپارتمانی از طبقه چهارم به بالا واقعا دچار مشکل هستیم و در حال حاضر نیروهای ما بر اساس تعصب و غیرت خویش به اطفاء حریق می‌پردازند.

این مقام مسؤول یادآور شد: قیمت نردبان اکنون نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان است و این مبلغ با درآمد شهرداری قابل خریداری نیست و حتما باید با تخصیص اعتبار ملی خریداری شود. مکاتبات بسیاری در این راستا با مدیریت بحران استان، فرمانداری، معاونت عمرانی استاندار و حتی سازمان شهرداری‌های کشور صورت گرفته، ولی هنوز اقدامی انجام نشده و اعتبار ملی در این خصوص تا کنون در نظر گرفته نشده است.

 رضا پور همچنین گفت: تجهیزات ایمنی فردی شامل مواردی چون کلاه، دستکش، چکمه‌های آتش‌نشانی و دستگاه تنفس می‌شود که ما در این خصوص نیز دارای شرایط ایده‌آل نیستیم و این تجهیزات در نوع متوسط‌شان در اختیار آتش‌نشانان قرار گرفته است. بعنوان مثال لباس آتش نشانی کاملا معمولی برای آتش‌نشان‌ها تهیه شده است.

 وی درباره‌ی وضعیت ناوگان آتش‌نشانی انزلی نیز تصریح کرد: می‌توان گفت، در بحث خودرویی ناوگان آتش نشانی انزلی دچار فرسودگی است. گفتنی‌ست از سال ۱۳۹۳ هیچ خودرویی به سازمان آتش‌نشانی شهرداری انزلی افزوده نشده و در واقع ما دارای ناوگان خودرویی پیری هستیم.

رضاپور درپایان گفت: سازمان آتش‌نشانی انزلی هم اکنون دارای ۴ ایستگاه آتش‌نشانی است و اولویت ما برای ساخت ایستگاه جدید، مجتمع خانه‌های مسکن مهر این شهر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.