آماده باش گیلان در برابر برف پاییزی

0 1,101

«رضا اسلامی » مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تعطیلی مدارس به دلیل بارش برف در عمارلو خبر داد.
وی ارتفاع برف در برخی ارتفاعات استان را بین ۲۵-۳۰سانتی‌متر اعلام کرد و با اشاره به اینکه راهداری در حال بازگشایی راه‌ها است افزود: در حال حاضر ارتفاع برف در خورگام نیز بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر گزارش شده و راه‌های اصلی از طرف توتکابن در حال بازگشایی هستند.
مدیر کل بحران استان به تسنیم افزود: برخی دیگر ازمناطق استان گیلان از جمله اسطلخ کوه، ناش، نوده، شاه شهبدان، گلنگش، سیبن، گوفل پشتکلا، صیقلده، سپستانک، دنبالده، طالکوه، پس طالکوه حشمت‌آباد، شیرکده، ویشان دچار برف گرفتگی شده‌اند.
وی تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی ، تمهیدات لازم برای وضعیت استقرار سامانه بارشی در گیلان اندیشیده شده تا مردم دچار مشکل نشوند.
همچنین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، « ارسلان زارع» استاندار گیلان با اشاره به افزایش بارش‌ها و کاهش شدید دمای هوا در استان از آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران احتمالی خبر داد.
استاندار درجلسه ستاد مدیریت بحران استان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات رسان باید بیش از گذشته آمادگی لازم را داشته باشند. هریک از مدیران دستگاه‌های اجرایی باید براساس وظایف ابلاغی با تقویت تجهیزات، پیش‌بینی لازم برای اجرای وظایف خود و خدمت‌رسانی به مردم را انجام دهند.
وی با اشاره به سیلاب ماه گذشته در استان و وارد شدن خسارت‌های زیاد افزود: با توجه به شرایط ناپایداری‌های جوی در استان تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان موظف به هماهنگی بیشتر با فرمانداران در سطح شهرستان‌ها هستند.
ارسلان زارع با اشاره به اینکه اداره کل هواشناسی هرگونه تغییرات ایجاد شده در نقشه‌های جوی را باید به صورت دقیق و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی کند گفت: علاوه بر انجام تمامی این فعالیت‌ها مستندسازی اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها در جهت جبران خسارت‌های احتمالی نیز واجب و ضروری است.
وی بر ضرورت استمرار ارائه خدمات لازم از سوی کلیه نیروهای امدادی، خدماتی، پلیس راه و راهور نیز تاکید کرد و گفت: به کشاورزان، دامداران، کوهنوردان، گردشگران و مسافران با همکاری صدا و سیما و سایر رسانه‌ها هشدارهای لازم حتماً اعلام شود تا از بروز هرگونه خسارت جلوگیری به عمل آید.
گفتنی است نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه بارشی و سرد و فعالیت تناوبی آن تا اواسط هفته آینده در منطقه است. با توجه به ماندگاری هوای سرد و ناپایدار تا اواخر هفته آینده به تناوب بارش ( گاهی شدید یا خیلی شدید) در منطقه ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.