اجرای رسمی طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته اول اسفند ماه

استاندار گیلان خبر داد:

0 344

استاندار گیلان از اجرای رسمی طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته اول اسفند ماه در گیلان خبر داد و گفت: جزئیات استفاده از کالابرگ و فروشگاه های منتخب بزود تشریح می‌شود.

«اسدالله عباسی» درجلسه ستاد استانی اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در رشت افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از سیاست های دولت سیزدهم برای رفاه اجتماعی مردم است و گیلان بعنوان یکی از استان های مجری این طرح انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: با افزایش قیمت‌ها، یارانه تعیین شده به مرور زمان ارزش نسبی خود را از دست می‌دهد لذا دولت برای حفظ قدرت و حمایت از مردم در بخش مربوط به خرید، طرح کالا برگ الکترونیکی را اجرا می‌کند.

عباسی گفت: در حال حاضر درمرحله شناسایی و ثبت فروشگاه ها هستیم که از دهم بهمن ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اعتبار کالابرگ یک ماه زودتر به کد ملی سرپرست خانوار شارژ می شود.

استاندار گیلان با تاکید به اینکه اصل بر استفاده مردم از کالاهای مورد نیاز و ضروری است، تصریح کرد: اگر سرپرست خانوار مایل به استفاده از اعتبار در زمان مقرر نباشد، مبلغ یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و می‌تواند این مبلغ را نقدی دریافت کند. جزئیات استفاده از کالابرگ و فروشگاه های که مردم می توانند به آنها مراجعه کنند، پیش از اجرا تشریح می شود. کالابرگ الکترونیکی، کالابرگ دیجیتال، کالابرگ اینترنتی؛ پول و اعتباری است که در حمایت از شهروندان برای تهیه کالا و اقلام اساسی توزیع می‌شود.

لازم به ذکراست؛ طبق آمارهای موجود ۷۷.۱ درصد یارانه بگیران گیلان مشمول حمایت های معیشتی می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.