اجرای طرح‌های بازآفرینی در ۲۷ شهر گیلان

0 305

محدوده‌های اجرای طرح‌های بازآفرینی در ۲۷ شهر استان گیلان شناسایی و برای اجرا در کمیسیون‌های ماده ۵ تصویب شد.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان این خبر گفت: دستگاه‌های مختلفی در اجرای طرح‌های بازآفرینی مسئولیت دارند. از چند سال قبل وزارت راه و شهرسازی در کنار نقش حاکمیتی خود به این نتیجه رسید که شهرداری‌ها باید به عنوان متولی اصلی بازآفرینی شناخته شوند.
تسنیم گزارش داد، «رضا علی‌نیا» در نشستی از همکاری استانداری گیلان و ادارات کل آب و فاضلاب، برق و سایر نهادها نظیر فرمانداری‌ها برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری سخن گفت و تصریح کرد: علاوه بر بحث بازآفرینی شهری بهبود زیرساخت‌های مناطق مختلف نیز مدنظر است، که این مهم با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف امکان‌پذیر می‌شود. از طرف دیگر اداره کل راه‌ و شهرسازی گیلان به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی و به اقتضای نوع طرح و پروژه از هر کدام از آن‌ها در فرآیند اجرای بازآفرینی شهری استفاده می‌کند.
علی‌نیا از تشکیل هیات‌های اجرایی و ستادهای بازآفرینی شهری برای عملی ساختن طرح‌ها و پروژه‌های بازآفرینی در محدوده شهرهای استان گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر محوریت این هیات‌ها و ستادها را در سطح استان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و در حوزه شهرستان‌ها نیز فرمانداران بر عهده دارند.
به گفته ی وی، وجود ۷۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری و مناطق حاشیه‌ای در شهر رشت که مستعد اجرای طرح‌های بازآفرینی هستند، با توجه به محدود بودن اعتبارات و کمبود منابع مالی و گسترگی مناطق ناکارآمد، پایان اجرای آن را طولانی کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.