اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به تراموا

0 374

در حالیکه امروز استاندار گیلان  تلاش مدیران اجرایی استان را در جذب اعتبارات ملی کافی ندانست و گفت: مدیران دستگاه‌هی اجرایی تلاش بیشتری کنند تا سهم بالاتری از منابع اعتبارات ملی به استان آورده و جذب شود، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت تراموا در رشت خبر داد.

«ارسلان زارع » در نشست کمیته برنامه ریزی استان گفت: بیشترین سهم اعتبارات عمرانی استان در سال جاری از محل بودجه ملی بوده است و مقدار سهم اعتبارات ملی و استانی دستگاه‌های مختلف اجرایی معمولاً متفاوت است از طرفی عمده سهم اعتباری برخی دستگاه‌ها کلاً ملی است.

وی افزود: پروژ‌ه‌های استان همواره شرایط متفاوتی دارند مثلاً در برخی طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری جذابیت لازم برای جذب سرمایه‌گذار را دارند یا برخی پروژه‌ها از لحاظ ریالی دارای سقف مشخصی نیستند که باید اقدامات‌ مناسب برای آن‌ها انجام شود.

در همین رابطه « جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت از اختصاص  هزارمیلیارد تومان برای اجرای پروژه «قطار شهری رشت» خبرداد و گفت: پروژه کمربندی شهر رشت نیز مدت ۱۰ سال است که کددار شده اما منابع آن همچنان محدود است.

وی با اشاره به پروژه قطار شهری رشت گفت: اجرای این پروژه هم قطعاً تاثیر زیادی در برطرف شدن مشکلات ترافیکی و حمل و نقل عمومی رشت دارد و بالای هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای آن در نظر گرفته شد اما هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده از این باید تلاش شود که در ایام پیش رو این پروژه نیز آغاز شد.

گفنی است  ۱۰ دستگاه اجرایی استان گیلان از مجموع ۱۳۹ میلیارد تومان طرح‌های ملی ویژه استان مبادله شده در سال گذشته بالغ بر ۹۸ درصد و حدود ۱۳۷ میلیارد دریافت کردند.

همچنین ۱۵ دستگاه اجرایی استان از مجموعه ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۹۷ برای طرح‌های ملی چند استانی حدود ۱۱ درصد یعنی بالغ بر ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار اعلام شده را جذب کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.