استاندار گیلان: تریبون آزاد سوال خبرنگاران برپا می‌کنیم

گزارش تصویری تجلیل از خبرنگاران

0 1,220

عکاس: عباس عاشوری/

اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر روز شنبه ۲۹ مرداد در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان در تالار مرکزی رشت، با اشاره به نقش مهم و ارزشمند خبرنگاران در مساله مهم جهاد تببین گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه پیش‌قراولان اجرای فریضه جهاد تبیین در جامعه هستند.

استاندار گیلان از برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: به زودی در تریبون آزاد سوال خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار می‌گیرم چراکه متعقدم همراهی و انتقاد سازنده خبرنگاران برای رفع مشکلات اثربخش است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نقد از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: نقد رسانه‌‌‌ای با تخریب افراد فاصله دارد و این نقد باید در مسیر اصلاح امور باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقدهای خبرنگاران باید سازنده باشد، افزود: هر دستگاه و مسئولی در گیلان که از خبرنگاران و اصحاب رسانه شکایت کرده، باید از شکایتش صرف‌نظر کند.

دکتر عباسی  با بیان اینکه نسبت به مشکلات و مسائل خبرنگاران آگاه هستم، گفت: چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه کاملاً شفاف و قابل تشخیص است و برای رفع آن باید اقدام جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه چندصدایی‌ها موجب عقب ماندگی استان شده است، اضافه کرد: در گذشته صدای واحدی برای توسعه و پیشرفت استان گیلان وجود نداشت اما امروزه وفاق و همدلی خاصی در استان ایجاد شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بخشی از مشکلات خبرنگاران دارای خلأ قانونی است، گفت: برخی چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران باید با ساز و کارهای قانونی حل و فصل شود.

وی از مساعدت دولت برای راه اندازی مرکز آموزش خانه مطبوعات گیلان خبر داد و افزود: اعتبارات بیمه تکمیلی خبرنگاران استان هم تأمین شده است.

استاندار گیلان از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا در جهت تسهیل امور مرتبط با مسکن خبرنگاران اقدام کند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز ارائه تسهیلات خرید سخت افزار رسانه‌ای برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان را دنبال کند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این همایش با اشاره به اینکه خبرنگار، زمانی موفق عمل می کند که وابسته به نهاد یا دستگاهی نباشد، گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی رفع مشکلات خبرنگاران از طریق وضع  قانون را دارد.

سید کاظم دلخوش با بیان اینکه خبرنگاری شغل نیست و عشق و هنر است، افزود: برخی رسانه‌های زرد واقعیت‌ها را نمی‌بینند و فقط دنبال مچ گیری هستند.

در ادامه رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مدیران استانی رویکردشان را نسبت به رسانه تغییر دهند، افزود: مدیران در لایه‌های مختلف باید به انتقادات و سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخگو باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر ایجاد عدالت رسانه‌ای در دولت سیزدهم بیان کرد: عدالت رسانه‌ای باید در لایه‌های مختلف جامعه ایجاد شود.

ثقتی با بیان اینکه در گفتمان دولت سیزدهم نگاه حزبی وجود ندارد، اضافه کرد: خط کشی‌ها را از روی رسانه‌ها و اصحاب رسانه برداشتیم.

در این همایش رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرهنگ مهدی پارسا رئیس بسیج رسانه استان، میلاد ابراهیمی مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های گیلان، نوشین کریمی به نمایندگی از خبرگزاری ها، رضا عاطفی به نمایندگی از پایگاه های خبری و مریم غلامپور به نمایندگی از رسانه های مکتوب استان مطالبی در خصوص جایگاه و رسالت خبرنگاری و مشکلات این قشر زحمتکش ارائه کردند.

دبیر عکس و مستند: الوند رضازاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.