اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای ۵ هزار هکتار بافت فرسوده گیلان

0 293

استاندار گیلان از وجود بافت فرسوده شهری و ظاهر نامناسب آن در برخی مناطق گیلان انتقاد کرد.

«ارسلان زارع» درجلسه‌ی ستاد استانی بازآفرینی پایدارشهری ، با اشاره به اینکه امروز حاشیه ‌نشینی، بافت تاریخی قدیمی، محلات مرکزی ناکارآمد، بافت فرسوده و پهنه‌های ناسازگار شهری بخشی از بافت شهرها را تشکیل می‌دهند که متاسفانه از کیفیت زندگی پایین برخوردارند و برای ارتقاء سطح زندگی و حفظ سلامت شهروندان در آنها با چالش‌های جدی روبه‌ رو هستیم‌.

وی افزود: در بخش‌هایی از شهرهای استان، محلاتی تحت عنوان حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده وجود دارد که ضمن دریافت خدمات شهری با کیفیت پایین، ظاهری بسیار آزار دهنده برای شهروندان دارند. وی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های احیا و بازآفرینی مصوب شده خبر داد.

درهمین رابطه «ماکان پدرام» مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بیشترین بافت فرسوده‌ی استان را مربوط به شهر رشت با ۷۱۷ هکتار عنوان کرد و گفت: اجرای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، آستارا، لاهیجان، رودسر و لنگرود شروع شده است.

پدارم مساحت بافت تاریخی و فرسوده استان را یک هزار و ۱۳۶ هکتار در ۶ شهر رشت، بندر انزلی، لنگرود، املش، رودسر و لاهیجان اعلام کرد و از شناسایی سکونتگاه های غیررسمی دراستان خبرداد و افزود: سکونتگاه های غیر رسمی فقط در ۲ شهر رشت و لنگرود به مساحت یک هزار و ۳۵۳ هکتار مصوبه استانی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اعتبارات مصوب سال ۹۹ را برای اجرای طرح باز آفرینی شهری در استان ۳۳ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: حدود ۶ میلیارد تومان نیز مجوز افزایش اعتبارات برای این موضوع صادر شده است.

درحالیکه مدیرکل راه وشهرسازی استان میزان بافت فرسوده و قدیمی را کمتر از ۲ هزار هکتار بیان کرد، پیشترسال گذشته «مرتضی یوسفیان» سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان از شناسایی ۵ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان خبر داده بود.

وی همچنین تعداد شهرهای دارای بافت فرسوده و ناکارآمد استان را ۲۷ شهر اعلام کرده بود و گفته بود: رشت با دوهزارهکتار بیشترین بافت ناکارآمد شهری را در بین ۵۲ شهر استان دارد و اجرای طرحهای باز آفرینی شهری در ۲۳ شهر استان تعیین تکلیف شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.