افت شدید تحصیلی دانش آموزان گیلانی در ایام کرونا

معاون سیاسی امنیتی استانداری خبر داد:

0 1,273

«حسین مصطفی پور» سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان در ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان با اشاره به افت تحصیلی شدید دانش آموزان طی دوران کرونا گفت: بازگشایی حضوری مدارس ضرورت دارد.

این در شرایطی است که معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از استمرار آموزش‌های ترکیبی و گروه بندی کلاسهای درس در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری خبر داد.

در حالیکه تعداد مبتلایان به سویه جدید اومیکرون در گیلان در حال افزایش است و بنا به گزارشهای دانشگاه علوم پزشکی تا کنون ۸ نفر مبتلا به این سویه جدید در استان شناسایی شده‌اند، امروز سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، خواستار برنامه ریزی‌ برای برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها شد. دلیل این مقام مسوول افت تحصیلی شدید دانش آموزان گیلانی است.

اما به گفته «جابر اخلاقی» معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان به مرور با پایان امتحانات، نیم سال دوم تحصیلی به روال نیمه اول استمرار خواهد داشت.

 اخلاقی با تأکید به اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، کلیه مدارس متوسطه از اواسط آبان و مدارس ابتدایی از اول آذر به صورت حضوری وگروه بندی، آموزشهای ترکیبی را در دستور کار قرار دادند افزود: این برنامه در نیم سال دوم نیز تداوم خواهد داشت و روندی که منجر به تعدیل اموزشهای حضوری و ترکیبی بشود توسط ستاد ملی کرونا اعلام و مصوب نشده است.

 وی گفت: در حال حاضر کلیه کلاسهای مدارس روستایی و شهری گیلان با کمتر از ۱۵ نفر دانش آموز به شکل حضوری و گروه بندی فعال هستند.

گفتنی است هفته گذشته رییس جمهور در ستاد ملی کرونا با اشاره به کاهش چشمگیر موارد ابتلا و فوتی ناشی از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری کلاس‌های درس و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری خبر داد و خواستار پیگیری این موضوع توسط دستگاه‌های مسؤول اجرایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.