افزایش ۱۵ درصدی حضور مسافرین در تعطیلات دی ماه

0 299

با وجود هشدار وزارت بهداشت و درمان ایران درباره‌ی احتمال خیز دوباره‌ی کرونا در بهمن ‌ماه و ادامه‌ی وضعیت نارنجی استانهای شمالی کشور در شیوع کرونا، آمارهای پلیس راه گیلان، از افزایش ۱۵ درصدی حضور گردشگران در تعطیلات پایان دی ماه دراستان حاکی است.

«جاور صفاری» رییس پلیس راه گیلان به تسنیم از افزایش ۱۵ درصدی ورود مسافران به گیلان خبر‌ داد و گفت: از روز چهارشنبه شاهد ترافیک درمحورهای مواصلاتی گیلان بودیم.

صفاری گفت: با وجود تمام هشدارهای منع سفر به گیلان، بسیاری از هموطنان با اخذ مجوز تردد و با وجود شرایط کرونایی گیلان به این استان سفر کردند. تردد خودروهای غیربومی در محورهای مواصلاتی گیلان نسبت به هفته‌های گذشته از فراوانی بیشتری برخوردار بوده و براساس آمار شاهد رشد ۱۵ درصدی ورود مسافر به گیلان بودیم. از عصر دیروز در محورهای خروجی به سمت تهران، رشت به امامزاده هاشم و سایر محورهای خروجی  تردد بسیار با ترافیک روان را داشتیم.

صفاری با تاکید به اینکه گیلان درگیر بیماری کرونا و در وضعیت شکننده‌ی نارنجی است، افزایش ترددها می‌تواند منجر به بروز بحران در این استان و البته سایر استان‌ها باشد.

هم اکنون درهمه‌ی محورهای مواصلاتی استان ترافیک عادی و روان حاکم بوده و مامورین پلیس راه در ۳ محور ورودی گیلان در رودبار ،آستارا و چابکسر مستقر و در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی، اعمال قانون را انجام می‌دهند.

درهمین رابطه امروز«آبتین حیدرزاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با ابراز نگرانی درباره این وضعیت از مسافران خواسته دورهمی نداشته باشند و در استان جابجا نشوند.

حیدرزاده گفت: به دنبال حضور مسافران درگیلان نگران گردش مجدد ویروس دراستان هستیم. بیشتر گردشگران شیوه ‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این امر کنترل شیوع کرونا را مختل می‌کند.

وی افزود: ۷۵ بیمارجدید کرونایی طی شبانه روز گذشته درگیلان بستری شده اند و در حال حاضر ۴۴۰ بیمار کرونایی درسطح بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۹۸ نفر وخیم است.

گفتنی است تعطیلی روز یکشنبه، همانگونه که پیش بینی می‌شد، از روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته موجی از مسافران به سمت گیلان نارنجی سرازیر شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.