انتقاد از عدم ترمیم راههای تخریب شده شهرستان رودسر

0 352

املش در شهرستان رودسر از جمله مناطق سیلاب خیز گیلان در سالهای اخیر بوده است. این شهرستان طی دوسال گذشته شاهد ۱۵ ریزش و رانش کوه بوده است و راههای ارتباطی بسیاری از مناطق روستایی و شهری در رودسر و املش تخریب شده است. تیرماه گذشته نیز راه دسترسی ۵ روستای املش براثر رانش کوه تخریب شد و برخی از زیرساختها از جمله پلهای ارتباطی دراثر سیلاب مسدود شدند.

با وجود گذشت چند ماه از وقوع سیلاب و تخریب آسفالت این مناطق، تاکنون اقدامی از سوی راهداری استان در ترمیم این راهها صورت نگرفته است. درهمین رابطه نماینده‌ی مردم شهرستانهای املش و رودسر درمجلس شورای اسلامی از وضعیت نامطلوب راهها انتقاد کرد.

حجت الاسلام «محمدصفری» در جلسه‌ی ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان املش گفت: در شهرستان املش ۱۰۰ کیلومتر و در شهرستان رودسر ۴۲۰ کیلومتر راه در مناطق کوهستانی وجود دارد که وضعیت آنها برای تردد مردم بسیار نامطلوب و نگران کننده است. وی با انتقاد از وضعیت ناوگان راهداری در شهرستان املش افزود: ناوگان راهداری در راهدارخانه های کوهستانی املش بسیار فرسوده است و نیاز به نگاه و توجه ویژه دارد.

سال گذشته نیز نماینده سابق این شهرستان از وضعیت نامناسب راههای مواصلاتی و روستایی در رودسر انتقاد کرده بود. «اسدلله عباسی» گفته بود: با گذشت چند ماه از وقوع سیلاب تاکنون یک وجب از راه های شهرستانهای روسر و املش آسفالت یا بهسازی نشده است، پاسخ این کم کاری و ضعف را چه کسی باید بدهد؟

در حالی که انتقادها از وضعیت راههای اصلی و روستایی در مناطق مختلف استان که بر اثر رانش کوه و سیلاب دچار تخریب شدند، ادامه دارد، پیشتر مدیرکل راهداری استان از بروز خسارت ۲۴ میلیارد ریالی  به راهها وابنیه‌ی شهرستان رودسر در تابستان گذشته خبرداده و گفته بود: برای احداث پل های تخریب شده در جریان سیل امسال و سال گذشته نیازمند تزریق اعتبارات ملی هستیم.

لازم به ذکر است، در جریان سیلابهای دوسال اخیر پل کیازنیک شهر املش با ۸ متر عرض و ۸۰ متر طول، پل روستای لردا سرا در بخش رانکوه با ۳ونیم متر عرض و ۴۰ متر طول، پل کشاورز شهر رانکوه، و پل روستای رمشایه در بخش رانکوه تخریب شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.