انتقاد نماینده‌ی ولی فقیه از ضعف برق درگیلان

0 304

ضعف برق رسانی همیشه یکی از اصلی ترین مشکلات یک میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک برق و شهروندان در گیلان بوده است. ربطی هم به فصل خاصی ندارد و افزایش دما در تابستان، بارش برف در زمستان ، وزش گرم باد در بهار و پاییز همواره از اصلی ترین دلایل قطعی برق در گیلان بوده اند. درعین حال هرساله با فرا رسیدن فصل تابستان یکی از مشکلاتی که گریبانگیر مردم می‌شود، قطعی برق است که در روزهای گذشته نیز در برخی از مناطق رشت اتفاق افتاده است.

چند سالیست خرداد ماه و فصل تابستان در استان گیلان با گرمای بی‌سابقه‌‌ای همراه بوده و قطع مکرر برق تحمل این گرما را برای مردم سخت‌ تر و زمینه ناراضی آن‌ها را ایجاد کرده است. تا جاییکه امروز نماینده ولی فقیه در گیلان از ضعف برق در این استان انتقاد کرد.

«آیت الله  رسول فلاحتی» امام جمعه رشت در دیدار مدیرعامل و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان بر آسیب شناسی صنعت برق به ویژه برق گیلان تاکید کرد و گفت: برخی از آسیب ها ناشی از برنامه های کشوری و وزارت نیرو است و شرکت های استانی مجری این برنامه ها هستند. با توجه به ورود سالانه‌ی بیش از ۳۰ میلیون نفر مسافر به استان، می طلبد مسئولان کشوری به صنعت برق گیلان توجه ویژه داشته باشند.  وی بر مطالبه گری دستگاه های متولی از مسئولان کشوری تاکید کرد و گفت: ترانس های برق در گیلان خیلی ضعیف است و این برای استان خوب نیست.

وی، افزود: در بیشتر نقاط گیلان تیر و کابل های برق فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند. حتی رصد تیر برق های موجود باید از موضوع های مهم در توزیع برق در شهرها و روستاها ی استان باشد. همچنین وجود تیرهای برق در وسط کوچه ها و خیابان ها به دلیل عقب نشینی بناها در شهرها آسیب اجتماعی را به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار در اولویت قراردادن مناطق دورافتاده توسط شرکت توزیع نیروی برق شد و گفت: مردم در روستاهای دوردست از حیث امکانات محروم هستند بنابراین می طلبد به مناطق ضعیف زودتر رسیدگی کنید. چرا که مسکوت گذاشتن آسیب ها برای مردم سخت است.

در همین رابطه « محمداسماعیل هنرمند» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به وجود یک میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک برق در استان گفت: سال های اخیر با بحران هایی مواجه بودیم و مهم ترین آن بحران برف است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون اعتبارات ویژه برای بازسازی شبکه برق گیلان اختصاص داده نشده است، افزود: گیلان جزو استان های بحران خیز محسوب می شود و اگر اعتبارات ویژه اختصاص داده نشود با مشکلات جدی مواجه می شویم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.