بازگشت رنگ نارنجی به گیلان

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

0 385

یک هفته پس از پایان تعطیلات نوروزی،همانگونه که پیش بینی شده بود کرونا در کشور روند افزایشی به خود گرفته و خبرها حاکی از افزایش مبتلایان و بازگشت رنگ نارنجی به شهرهای مختلف کشور است. گیلان نیز با سه شهر نارنجی با رشد ۴۳ درصدی تعداد بستریها مواجه شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با اعلام قرار گیری سه شهر ماسال، سیاهکل و لاهیجان در وضعیت نارنجی گفت: طی شبانه روز گذشته ۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در گیلان بستری شده اند که با این آمار مجموع بستری‌های کرونایی گیلان به ۱۹۹ نفر رسیده که حال ۳۶ نفر وخیم است.

وی با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر، از افزایش ۴۳ درصدی تعداد بستری‌های استان در مقایسه با پنجم فرورودین امسال خبر داد و یادآوری کرد: هفته گذشته همه شهرستان‌های گیلان زرد بودند. حال به دلیل حضور بیش از هفت میلیون مسافر در گیلان تعداد بیماران مبتلا و بستری شده به کرونا در مقایسه با نخستین روزهای فرودین ماه با  رشد۴۳ درصدی مواجه شده است.

مهرابیان افزود: حضور در دورهمی‌ها و تجمعات، خریدهای نوروزی، افزایش حضور مسافر در ایام نوروز و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله  موارد مهم در افزایش روند افزایشی کرونا در استان بوده است.

وی تعداد قابل توجهی از بستری‌ها را شامل افرادی دانست که واکسیناسیون خود را تکمیل نکردند.

لازم به ذکر است در حال حاضر مابقی شهرستانهای گیلان زرد هستند. اما روند شیوع کرونا و تعداد مبتلایان در آنها افزایشی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.