برگزاری نمایشگاه عکس هشت در گالری ارغوان هنرگاه

0 808

نمایشگاه عکس «هشت» از دیروز به مدت شش روز در گالری ارغوان هنرگاه در حال برگزاری است. این نمایشگاه با حضور هشت هنرمند و هر کدام با یک مجموعه عکس برگزار شده است.

شهاب گلچین با مجموعه ماکیان، سامان پورخوش‌آموز با مجموعه گورستان، عارف تفرجی‌فر با مجموعه کریتوس، سید جواد میرحسینی با مجموعه از کف خیابان، نریمان شفیعی با مجموعه کاپیتان بندر، محترم صدرالذاکرین با مجموعه در انتظار باران، نازی مرتاض‌خو با مجموعه جامانده‌ها، و جلیله معصومی با مجموعه نقش زمین در این نمایشگاه شرکت دارند.

از کف خیابان تا عصر جدید

 «سید جواد میرحسینی» که از سال ۹۵ به‌طور حرفه‌ای وارد عکاسی شده و از سال ۹۷ با اکثر خبرگزاری‌های کشور فعالیت داشته و در دو سال عکس برگزیده در فجر داشته است.

این هنرمند در رابطه با مجموعه عکس خود به نام از کف خیابان به مرور گفت: برنامه عصر جدید را اکثر هموطنان ما دیده‌اند که در آن یک گروه به نام عاج فیل از رشت در آن شرکت کردند و من توانستم با واسطه با یکی از آن‌ها ارتباط برقرار کنم. سوژه انتخابی من فرد بسیار جالبی است. این فرد که توانسته این گروه را جمع‌آوری کند ، در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل است، اما به ورزش هم می‌پردازد. شاید جامعه در ظاهر با یک فرد عادی که در پارک‌ها بسکتبال می‌کند و تتو بر روی بدن خود زده است روبه‌رو بشود و مورد قضاوت قرار بدهد.

عکاسان بومی روی موضوعات بومی کار کنند

«نریمان شفیعی» با مجموعه کاپیتان بندر که در رابطه سیروس قایقران و شهر انزلی است در گفت‌و‌گو با مرور بیان کرد: عکاسی را از سال ۹۴ آغاز کردم و در سبک مستند اجتماعی فعالیت می‌کنم. در رابطه این مجموعه نیز باید بگویم که جمع کردن این مجموعه بیش از یک سال زمان برد و ایده گردآوری این مجموعه دو سال پیش بعد از یک عکسی که گرفتم در ذهنم شکل گرفت. از دلایل دیگر که این مجموعه را انتخاب کردم این است که شخصا به فوتبال علاقه‌مندم و از طرف دیگر حس می‌کنم اگر موضوعات بومی را عکاسان بومی کار کنند نتایج به‌تری حاصل می‌شود، نمی‌گویم عکاسان دیگر شهرها کار نکنند اما بهتر است عکاسان گیلانی این موضوعات را از دست ندهند. نکته دیگری که در حین گردآوری این مجموعه جالب بود علاقه مردم انزلی در همه سنین به سیروس قایقران بود و با افراد سن بالای این شهر صحبت که می‌کردم همه به شکلی حرف می‌زدند که انگار سیروس قایقران رفیق صمیمی همه آن‌ها است.

 گیم‌نت‌ها، تلاقی فضا و انسان

«عارف تفرجی‌فر» با مجموعه کریتوس که درباره گیم‌نت‌ها است در این نمایشگاه شرکت کرده است، گفت: علت انتخاب چنین موضوعی این بود که خودم به مساله بازی‌ در کنسول اهمیت زیادی می‌دادم و با گرفتن یک عکس از این مجموعه متوجه شدم که موضوع بسیار خوبی برای پرداختن است. ضمن این که حضور افراد در چنین فضاهایی و هیجان آن‌ها برای یک امر حقیقی بسیار جالب بود. در عکاسی کردن من از این موضوع دید مثبت و منفی وجود ندارد و به این‌گونه نبود که بگویم چنین مکان‌هایی جای خوب یا بدی برای جوانان است بلکه در همان آغاز کار فضا و محیط من را مجاب به عکاسی کرد.

به بافت و فرم زمین باید بیش‌تر توجه شود

 «جلیله معصومی» که از سال ۹۵ عکاسی را آغاز کرده با مجموعه نقش زمین که شامل عکس‌ هوایی از زمین است در این نمایشگاه شرکت کرده است. وی در رابطه با مجموعه عکس خود گفت: در سفرهای هوایی که داشتم دیدی در من ایجاد شد که باعث توجه به بافت و فرم در من شد و هدف اصلی‌ام اشاره بزرگی و زیبایی این کره خاکی و هشدار به مردم برای توجه بیش‌تر به زیستگاه خودمان بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.