برگزیده‌ شدن بانوی گیلانی در دور هشتم زنان کارآفرین برتر کشور

0 1,016

«فاطمه کمیاب کهران» بانوی کارآفرین گیلانی در سامانه‌ی معاونت زنان و خانواده‌ی ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفت. این بانوی توانمند اهل انزلی که در عرصه‌ی تولید پوشاک سنتی، محلی و آموزشگاه‌های آزاد فعالیت می‌کند، بعنوان یکی از برگزیدگان دور هشتم زنان کارآفرین برتر کشور با رأی مردم معرفی شده است.

کامیاب در گفت‌وگو با مرور، تلاش مداوم و پشتکاری که در طول زندگی حرفه‌ای خویش داشته را دلیل موفقیتش خواند و اظهار کرد: سال ۱۳۲۸ در انزلی چشم به جهان گشودم. من از ۲۰ سالگی شروع بکار کرده‌ام و همچنان مشغول فعالیت هستم.

وی افزود: مدیر و موسس یک آموزشگاه خیاطی و طراحی لباس هستم، یک تولیدی پوشاک و یک تولیدی روستایی را نیز اداره می‌کنم و در عرصه‌های دیگری نیز تا کنون فعالیت داشته‌ام، اما انتخابم در هشتمین دوره‌ی زنان کارآفرین کشور به سبب فعالیتم در حوزه‌ی پوشاک محلی و سنتی استان گیلان و همچنین صنایع دستی بوده است.

این بانوی کارآفرین با بیان این که از کودکی به لباس‌های محلی، بسیار علاقمند بوده‌ام و این علاقه را در بزرگسالی دنبال کردم، یادآور شد: همواره به آن چه که خواسته‌ام با سعی و تلاش و مداومت در کار دست یافته‌ام. هم اکنون به تولید لباس‌های سنتی می‌پردازم و در این مسیر با دیگر استان‌های کشور نیز مراوده دارم.

وی در بخشی از سخنانش گفت: اولین تاکسی تلفنی بانوان کشور را سال۱۳۸۵ در بندرانزلی راه‌اندازی کردم که با استقبال بسیار مردم مواجه شد و با وجود این که حدود ۱۵ نفر راننده در این تاکسی تلفنی مشغول بکار بودند، بازهم استقبال به قدری زیاد بود که همواره تعدادی از مشتریان باید منتظر می‌ماندند تا راننده‌‌ها از سرویس قبلی بازگردند.

این بانوی کارآفرین در پایان اظهار کرد: تا کنون درعرصه‌ی تولید لباس‌های سنتی برای ۱۵ نفر ایجاد اشتغال کرده‌ام و در طول ۵۰ سال فعالیتم ۲۱۰۰ نفر در آموزشگاه من حرفه آموخته‌اند که از این تعداد حدود ۱۱۰۰ نفر بعنوان خیاط، مدیر آموزشگاه، مدیر مزون و یا تولیدی مشغول بکار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.