بلاتکلیفی ۵ میلیاردی خسارت سیل رودسر

0 475

دوسال از سیل خسارت بار منطقه کاکرود رودسر می گذرد. رانش زمین و تخریب دیواره رودخانه کاکرود خسارات زیادی به این منطقه وارد کرد. اما علیرغم اختصاص اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای خسارت سیل در منطقه کاکرود همچنان این اعتبارات جذب نشده اند.

«اسدالله عباسی» نماینده مردم رودسر درجلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با بیان این مطلب گفت: با توجه به عدم جذب این میزان اعتبار به دنبال پیگیری موضوع با معاونت وزارت کشور، مدیر کل بحران و جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌های مرتبط هستیم تا موضوع تعیین تکلیف شود.

وی به آب گرفتگی منطقه چینی جان نیز اشاره کرد وافزود: با توجه به بسته شدن آب راه‌ها در سال‌های اخیر بر اثر سیل شاهد عدم دقت لازم در زمینه هدایت این آب راه‌ها هستیم. آب منطقه‌ای و اداره راهداری باید این موضوع را بررسی و راهکار مناسبی برای حل این مشکل ارائه دهد ضمناً میزان اعتبار نیز باید اعلام شود.

همچنین دراین جلسه «رضا اسلامی » مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تدوین طرح سند پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب در راستای پیشگیری و کاهش خسارت ها در استان خبر داد و گفت: تمام دستگاه های مربوط در این زمینه می توانند نقش آفرینی کنند.

وی خسارت ناشی از سیل طی مهرماه گذشته در شهرستان رودسر را ۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: سیل در این شهرستان به بخش کشاورزی شش میلیارد تومان، ۲۷ میلیارد تومان به بخش مسکونی و تجاری و همچنین ۱۲ میلیارد تومان به حوزه زیربنایی خسارت وارد کرده است. پیگیری  ها برای جبران خسارت ناشی از سیل و به خصوص جبران خسارت منازل مسکونی در حال انجام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.