بنگاه داری بانکها عامل بی رونقی تولید در گیلان

0 485

«میرشمس مومنی‌زاده» فرماندارشهرستان رشت درجلسه رفع موانع تولید گفت: ایجاد اشتغال ورونق تولید درشهرستان رشت نیازمند حمایت ازتولیدکنندگان و سرمایه‌‌گذاران است.

وی با اشاره به واحدهای تولیدی راکد درشهرستان رشت گفت: ۵۶۶ واحد راکد در شهرستان رشت وجود دارد که ۴۳۹ واحد ازاین آمار متعلق به سازمان صمت، ۱۲۵ واحد مربوط به جهاد کشاورزی و ۲ واحد نیز متعلق به میراث فرهنگی شهرستان رشت است.

معاون استاندار گیلان نیز در این باره برخی از بانکهای عامل را موجب بی رونقی واحدهای تولیدی دانست.

«آرش فرزام صفت» معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندارگیلان افزود: بانک‌ها با تملک واحدهای تولیدی به بنگاه‌داری وارد شده اند. از این رو برای رونق تولید درواحدهای تولیدی استان، بانکها باید واحدهای تولیدی را ازتملک خود خارج کنند درغیراین صورت جریمه‌های سنگین برایشان درنظر گرفته می شود.

وی با تاکید بر حضورمسئولان درشهرستان‌های گیلان برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی گفت: بخش اعظمی ازدرآمد شهرستان رشت ازبخش صنعت تأمین می‌شود لذا اهمیت به این بخش جایگاه ویژه‌ای دارد.

فرزام صفت با اشاره به ۵۶۶ واحد تولیدی راکد شهرستان رشت این آمار را نشان‌دهنده عملکرد ضعیف مسئولان مربوطه دانست و تاکید کرد: برای رفع مشکلات این واحدها یا باید با سرمایه‌گذاران فعلی یا از طریق سرمایه‌گذار جدید واحدهای راکد را به فعالیت برگردانیم.

چندی پیش نیزکوچکی نژاد نماینده مردم رشت ، عدم همکاری بانکها و برخی قوانین دست و پاگیر را موجب کاهش تولید و در نهایت کاهش اشتغال درشهرکهای صنعتی بیان کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.