تدوین بسته پیشنهادی مشکلات واحدهای صنعتی

0 323

رکود بازار و نبود سرمایه در گردش ، مشکلات جزئی کارخانجات با ارگان‌ها،‌ بانک‌ها،‌ محیط زیست و… از جمله مشکلات واحدهای صنعتی گیلان هستند. معضلاتی که مانع ادامه فعالیت و افزایش توان تولید در واحدهای صنعتی استان شده است. این در حالیست که ستاد کارگروه رفع موانع تولید مدتهاست در مصوباتی بانکها و سایر دستگاههای خدماتی استان را مکلف به همکاری با واحدهای صنعتی و رفع مشکلات آنها در راستای ایجاد اشتغال کرده است.

درهمین رابطه معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت از تدوین بسته پیشنهادی رفع مشکلات واحدهای اقتصادی رشت خبر داد.

«سیده زهرا میراعلمی» با تاکید به شناسایی واحدهای راکد و تدوین راهبردهای احیاء آنها گفت: بهبود وضع اشتغال جامعه و رونق تولید از برنامه های محوری دولت است که  شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و استفاده کامل از ظرفیت آنها در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه بازدید مسئولان کشوری از مشکلات برخی واحدهای اقتصادی شهرستان رشت در آینده ای نزدیک، گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده، واحدهای اقتصادی فعال و راکد شهرستان احصاء شده و در نظر داریم در جریان این بازدید ها به مشکلات این واحدها  از نزدیک رسیدگی شود.

همچنین «فرهاد دلق پوش» رییس سازمان صمت استان  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گیلان گفت: عمده مشکلات قابل طرح شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی در ستاد رونق تولید گیلان ، کمبود نقدینگی، برخی از موانع در حوزه تأمین اجتماعی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، منابع طبیعی و همچنین مشکلاتی در زمینهٔ بازپرداخت تسهیلات وصول‌ شده بنگاه‌های تولیدی در بانک‌ها است. این در حالیست که تصمیمات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ را قطعی و لازم‌الاجرا است و بر اساس قانون، اعضای ستاد از جمله بانک‌های عامل موظف هستند تا تسهیلاتی را که مصوب می‌شود را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی بگذارند.

گفتنی است گیلان دارای ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی است و تعداد ۶۰۰ واحد صنعتی فعال بهره بردار با ۱۲ هزار نفر اشتغال مستقیم در این شهرک ها صنعتی مستقر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.