تعاون برای درختکاری، رایحه امید زندگی

0 705

در دل حوادث و اخبار تلخ بیماری و نگرانی های عمومی شهروندان رشتی، بخشی از سهام داران شرکت تعاونی های توسعه و عمران شهرستان رشت و شرکت رایا (تعاونی سهامی عام ) بصورت خودجوش و با همیاری هم نسبت به خرید تعداد زیادی نهال و انجام هزینه های مختلف بستر سازی و خاکریزی اقدام کرده و درمسکن مهر رشت،  به کاشت درخت پرداختند.

عملیات  درختکاری  در روز هفدهم اسفند ماه سال ۱۳۹۸، در هفت قطعه از خیابانهای ۴۹ و ۵۰ و ۵۱ و همچنین فضای رو به روی میدان غدیر در  مسکن مهر رشت، طی یک هفته با انجام عملیات مکانیزه تسطیح توسط شهرداری منطقه پنج، با همکاری سازمان فضای سبز شهرداری و با امکانات و سرمایه گذاری سهام داران این شرکت ها انجام گرفت.

در این کار خیر و خداپسندانه تعداد زیادی از انواع درختان اصلاح شده  نارنج، انبه، خرمالو، جینگو، آلوچه قرمز و پالونیا کاشته شد.

مدیر کل اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی نیز در هنگام کاشت درخت در محل حاضر شده و ضمن همکاری و کاشت یک اصله درخت نارنج، طی سخنانی از اقدام خیرخواهانه سهام داران این شرکت ها تقدیر و آرزو کرد به برکت شب میلاد مولای متقیان، خداوند بلای بیماری کرونا را از سر ملت رفع کرده و دوباره با کاشت این درختان به عنوان نوید دهنده بهار، شاهد شکوفه زدن جوانه های زندگی و دلخوشی مردمان گیلان زمین باشیم.

مدیر کل کار و تعاون همچنین بیان کرد: « چنین اقدامات خیر خواهانه ای نمادی از روح تعاون و همدلی است . به ویژه در چنین زمانی که گرد نا امیدی و نگرانی در همه جا پاشیده شده، انجام چنین کاری فقط توجه به محیط زیست و درختکاری نبوده بلکه کاشت امید برای روزهای بهتر و به جریان افتادن مجدد زندگی و سازندگی است.»

علیزاده افزود: «تعاونی ها می بایست با اقدامات عملی با ماهیت خدمت به مردم  به جایگاه واقعی خود برگردند و اقداماتی از این جنس که فقط خدمت بی مزد و منت به مردم است اثرات مثبت زیادی خواهد داشت. چرا اینکه از قدیم گفته اند: «دگران کاشتند ما خوردیم، ما بکاریم دیگران بخورند.» تعاونی ها می توانند در هر زمینه ای بنیانگذار اقدامات خیر خواهانه ای باشند که همه مردم از مواهب آن استفاده نمایند.»

در خاتمه مدیر کل تعاون از همه کسانی از سهام داران این دو شرکت تعاونی بزرگ استانی که برای این کار خیر قدم پیش گذاشتند تقدیر و تشکر کرد و آنان را مردان عمل نامید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.