جان ۱۰۰ هزار گیلانی در خطر است

درگیلان حدود ۲۶۷۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد؛

0 202

در حالیکه ۳۳ هزار بنای ناپایدار در رشت وجود دارد، سرپرست راه و شهرسازی گیلان از ارایه بسته های تشویقی در راستای ترغیب مالکان و ساکنان و سازندگان در بافت‌های فرسوده خبر داد.

«محمدرضا فلاحتگر»، با اشاره به قانون جهش تولید مسکن برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: درگیلان حدود ۲۶۷۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که در ۳۰ شهر واقع شده است.

وی با بیان اینکه در راستای ترغیب مالکان و ساکنان و سازندگان در بافت‌های فرسوده پنج بسته تشویقی در نظر گرفته شده است، افزود: عبور و مرور ماشین‌های سواری در بافت‌های فرسوده به کندی صورت می‌گیرد و متأسفانه در زمان وقوع حوادث به ویژه آتش سوزی، امکان دسترسی خودروهای امدادی وجود ندارد.

لازم به ذکر است: بنا به آمارهای راه و شهرسازی گیلان، شهر رشت ۷۹۷ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد که طبق نقشه ها و مطالعات جدید، مساحت بافت های فرسوده رشت به ۹۵۰ هکتار رسیده است.

پیشتر «سید محمد آئینی» معاون وزیر راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۳۳ هزار بنای ناپایدار در رشت وجود دارد، گفته بود: جان بیش از ۱۰۰ هزار شهروند گیلانی در معرض خطر است.

در همین رابطه «رحیم شوقی»، شهردار رشت نیز از تخفبف ۶۵ درصدی عوارض اجرای پروژه های عمرانی بافت های فرسوده شهر رشت خبر داد و افزود: بسته تشویقی احداث بنا در بافت های فرسوده شهر رشت به تصویب رسیده است که در تصویب کمیسیون ماده ۵۰ نیز و ابلاغ به شهرداری است.

شهردار رشت، خواستار ابلاغ نقشه جدید بافت فرسوده شهر رشت شد و تصریح کرد: در نقشه جدید مساحت بافت های فرسوده شهر رشت از ۷۹۷ هکتار به ۹۵۰ هکتار رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.