انفصال از خدمت چند کارمند دولتی در گیلان

بازرس کل استان گیلان خبر داد:

0 196

سازمان بازرسی، علیه چندین نفر از کارکنان یکی از دستگاه‌های دولتی که از اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی استنکاف کرده‌اند اعلام‌جرم کرد.

بازرس کل استان اعلام کرد: کارکنان یکی از دستگاه‌های دولتی که از اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی استنکاف کرده بودند به انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شدند.

به نقل از روابط‌عمومی بازرسی کل گیلان، «سجاد ده‌ده‌جانی» افزود: طبق ماده ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، حبس از سه ماه و یک روز تا شش ماه و یا انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی از سه ماه تا یک سال در انتظار آن دسته از مسؤولان دستگاه‌های دولتی است که از اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی کل کشور برای جلوگیری از وقوع جرم، تکرار تخلف یا سوء جریان استنکاف کنند.

بازرس کل استان گیلان با تشکر از اقتدار و قاطعیت دستگاه قضایی، به‌ویژه ریاست دادگستری کل استان گیلان افزود: با توجه به اینکه پیشنهادهای سازمان بازرسی جنبه اصلاحی و پیشگیرانه دارد، این سازمان عملکرد دستگاه‌ها را در خصوص اجرا یا عدم اجرای پیشنهادها مورد بررسی قرار می‌دهد و در این مورد هم تخلف شده است.

لازم به ذکر است: در همین راستا هفته گذشته هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استانداری گیلان؛ ابوالحسن سیمایی شهردار خمام را به مجازات محرومیت از انتصاب به پستهای حساس و مدیریتی در دستگاههای دولتی به مدت ۳ سال محکوم کرده بود.

شکایت یک تن از پرسنل شهرداری در رابطه با سرپیچی از دستورات مقام های بالاتر مبنی بر عدم اجرای تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به رسمی قطعی، عدم پرداحت حقوق و مزایای یکی از پرسنل رسمی در کنار ممانعت از ورود او به شهرداری در کنار تخریب دیوار و سردر ملک شخصی یکی از شهروندان بدون توجه به دستور موقت دیوان عدالت اداری از دلایل صدور این حکم اعلام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.