جبران عقب‌ماندگی‌ها نیازمند رفتار پیچیده است

0 280

« ارسلان زارع »استاندار گیلان در نشست کارگروه توسعه‌ی شهرستان شفت گفت: بروکراسی اداری و طولانی بودن صدور مجوز فعالیت مانع جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

زارع دراین نشست افزود: جبران عقب ماندگی‌ها با حرکت‌هایی عادی قابل حصول نیست و نمی‌توان عقب‌ماندگی‌های فعلی را صرفا با اختصاص بودجه رفع  کرد. لازم است مشارکت فعالانه مردم و بخش خصوصی برای توسعه اشتغال، بهبود اقتصاد و رونق کارآفرینی جلب و نیز فرآیند جذب سرمایه گذار، تسهیل شود.

استاندار با اشاره به اینکه رونق تولید و اقتصاد و ایجاد اشتغال بدون مشارکت مردم و کمک بخش خصوصی میسر نیست گفت: ظرفیت و توانمندی‌های موجود در شهرستان شفت با مطالعات دقیق به‌عمل آمده شناسایی شده و مسئولان مربوطه باید هم‌ اکنون با تلاش مضاعف در پی جبران کمبودهای شهرستان باشند.

وی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و سازمان صمت استان خواست که توسعه شهرستان شفت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صنفی و تجاری این شهرستان را طبق حوزه تحت مدیریت خود در دستور کار قرار دهند.

وی ضمن گله‌مندی از نبود برخی ادارات در شهرستان شفت ادامه داد: باید پیگیری‌های لازم برای ایجاد نمایندگی و یا ارتقاء آن به اداره در این شهرستان انجام شود و سطح خدمات و اقدامات دستگاه‌های اجرایی با پتانسیل‌های موجود در شهرستان همتراز باشد.

استاندار گیلان خواستار کوتاه ‌تر شدن روند اخذ مجوز برلی سرمایه ‌گذاران شد و عنوان کرد: نمی‌توان با بروکراسی‌های طولانی اداری سرمایه‌گذار جذب کرد لذا تسریع صدور مجوز و استعلامات و همچنین جهش فعالیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر ضرورت دارد.

گفتنی است طبق ابلاغیه‌ی وزارت کشور در هر استان یک شهرستان به عنوان کمتر توسعه یافته انتخاب شده که درگیلان شهرستان شفت جزء شهرستان‌های کمتر توسعه یافته است.

شهرستان شفت با ۲ بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. این شهرستان از شمال به رشت و صومعه سرا، از جنوب به استان زنجان و رودبار، از شرق به شهرستان رشت و از غرب به شهرستان فومن محدود می‌شود.

پیشتر نیز« یونس رنجکش » مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان نیزگفته بود: اجرای موفق محرومیت زدایی شهرستان شفت به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان منتخب کشور الگویی برای توسعه سایر مناطق استان گیلان است.

وی افرود: درستاد ویژه محرومیت زدایی شهرستان شفت  به ریاست استاندار و با پیگیری های این اداره کل گام های خوبی درمسیر شناسایی فرصت ها و برنامه ریزی های مرتبط با رفع مشکلات و محرومیت های شهرستان برداشته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.