شمار داوطلبان انتخابات شوراهای گیلان به ۴۹۷ نفر رسید

0 308

یک روزمانده به پایان مهلت ثبت نام انتخابات ششمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر، ثبت نام داوطلبان سرعت بیشتری به خود گرفت و تعداد کاندیداها به  ۴۹۷ نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، «مجید هاشم پور» دبیر ستاد انتخابات گیلان خبر داد: درمجموع طی پنج روز گذشته تعداد ۴۹۷ نفر ثبت کرده‌اند که از این تعداد ۴۴۳ نفر مرد و ۵۴ نفر زن هستند.

وی ادامه داد : در مجموع ۲۲۲ نفر در استان به ‌صورت حضوری و ۲۷۵ نفر هم به‌ صورت غیرحضوری نام نویسی کرده‌اند.

هاشم پور افزود: طبق اعلام ستاد انتخابات گیلان، امکان ثبت نام از طریق نسخه موبایلی، نسخه رایانه ای و حضور در دفاتر پیشخوان دولت در این دوره فراهم شده و در صورت عدم توفیق داوطلبان برای ثبت نام الکترونیکی، مراجعه حضوری به فرمانداری ها امکان پذیر است. فرایند رسیدگی به صلاحیت کاندیداها در فرمانداری ها به محض ثبت نام، آغاز می‌شود و هیأت های اجرایی مبادرت به بررسی صلاحیت داوطلبان می کنند.

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ لغایت ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، زمان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت های اجرایی است و طبق مواد ۵۱ و ۵۲ آیین نامه اجرایی انتخابات، هیأت های نظارت بر انتخابات استان از ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ لغایت دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ جمعا به مدت ۴۴ روز فرصت دارند تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند، مراتب تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان از طریق فرمانداری اعلام خواهد شد و امکان اعتراض احتمالی وجود دارد.

گفتنی است که ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ۱۶ تا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.