مخالفت دولت با قرنطینه و افزایش اختیارات گیلان

نماینده تام الاختیار وزرات بهداشت در گیلان خبر داد

0 314

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از مخالفت دولت و شورای امنیت ملی برای قرنطینه و افزایش اختیارات استانداری گیلان خبرداد.

«محمدحسین قربانی» با اشاره به دلایل عدم قرنطینه شدن استان گفت: صحبت های متعددی در این خصوص با مسؤولان دولتی و کشوری صورت گرفته بود ولی پس از برگزاری جلسات متعدد شورای امنیت ملی را قانع کرد تا گیلان قرنطینه نشود.

وی با اشاره به اینکه تمام تخت‌های بیمارستانی دررشت پر شده است، افزود: با توجه به شرایط موجود در شهرستان رشت به این نتیجه رسیدیم تا در این شهرستان یک بیمارستان سیار توسط سپاه پاسداران و با ظرفیت ۱۲۰ تخت احداث شود.

قربانی یکی از مشکلات گیلان را کمبود تجهیزات بیمارستانی دانست و بیان کرد: در مرحله اول کمبودها را شناسایی کرده و ازهمه‌ی ظرفیت‌های ملی استفاده کرده و در این سه روز امکانات وارد گیلان شده و کادردرمانی استان هیچ مشکلی و کمبودی در بیمارستان های استان وجود نداشته و امکانات آن تهیه شده است.

وی با اذعان به اینکه ورودی استان گیلان کنترل شده است افزود: باید کنترل ورودی‌های استان را بیشتر کنیم زیرا مسافرت سلامت مردم را به خطر می اندازد لذا از مردم درخواست دارم که به استان گیلان اصلا سفر نکنند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به راهکارهای موجود برای توجه به کارگران روزمزد افزود: هزینه درمان یک بیمار در بیمارستان بیش از یک میلیون تومان است به همین دلیل پیشنهاد ما به دولت این است تا این هزینه را بصورت یارانه به مردم بدهند تا کارگران روزمزد درخانه بمانند ولی دولت با این کار موافقت نکرده است.

وی کل پذیرش بیماران در بیمارستان های استان را پنج هزار و ۲۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: با تلاش کادر درمانی استان گیلان میزان ترخیصی در این استان از میانگین کشوری بیشتر بوده و تاکنون دوهزار و ۹۷۷ نفر ترخیص و هنوز یک‌هزار و ۶۲۰ نفر بستری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.