نام‌نویسی ۱۴ هزار و ۱۸۷ داوطلب عضویت در شوراهای روستایی گیلان

0 307

رییس ستاد انتخابات گیلان از ثبت نام ۱۴ هزار و ۱۸۷ داوطلب عضویت در شورای اسلامی روستایی استان خبر داد و گفت: پنج هزار و ۹۹۵ نفر معادل ۴۲ درصد داوطلبان، از طریق درگاه‌های الکترونیکی برای ثبت نام اقدام کرده‌اند.

«محمود قاسم نژاد» گفت: هشت هزار و ۱۹۲ نفر معادل ۵۸ درصد داوطلبان به صورت حضوری و با مراجعه به بخشداری‌ها ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد از کل داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی با تعداد ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر، مرد و هفت درصد آنان با تعداد ۹۷۶ نفرشان بانوان هستند، افزود: شرکت بانوان در این دوره نسبت به دوره پنجم، ۲ درصد و نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراها یک درصد افزایش دارد.

رییس ستاد انتخابات گیلان اضافه کرد : همچنین میزان مجموع حضور داوطلبان در این دوره نسبت به دوره پنجم، حدود چهار درصد و نسبت به دوره چهارم ۵/۲ درصد افزایش یافته و در این دوره شاهد استقبال بیشتر مردم برای ثبت نام نسبت به دو دوره اخیر هستیم.

وی مجموع روستاهایی که انتخابات در آنها برگزار می‌شود را دو هزار ۱۷۲ روستا اعلام کرد و گفت: در واقع در گیلان دو هزار ۱۷۲ حوزه انتخابی در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها وجود دارد که از این تعداد ۸۹ روستا دارای شورای اسلامی پنج نفره و دو هزار ۸۳ روستا دارای شورای اسلامی سه نفره است.

 قاسم نژاد تأکید کرد : گیلان شش هزار ۶۹۴ کرسی شورای روستایی خواهد داشت.

گفتنی است: بررسی صلاحیت این کاندیداها ازسوی هیأت نظارت استان از تاریخ ۳۱ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت به مدت ۲۰ روز انجام می‌شود.

همچنین بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر نیز در هیات‌های اجرایی دو روز گذشته به پایان رسید و پرونده داوطلبان نیزبه هیات نظارت ارسال شده است. هیات‌های نظارت تا روز ۶ اردیبهشت وقت دارند نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را به اطلاع نامزدها برسانند تا مراحل شکایت و درخواست تجدیدنظر توسط داوطلبان صورت پذیرد و تا قبل از نظر هیات نظارت اسامی تایید صلاحیت شدگان قطعی نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.