نماینده یونسکو وارد ماسوله شد

به منظور بررسی ثبت جهانی انجام شد:

0 390

پس از گذشت ۱۱ سال از آغاز فرایند ثبت جهانی ماسوله، امروزمدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از حضور و آغاز بازرسی نماینده یونسکو از شهر تاریخی ماسوله خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با اعلام این خبر گفت: «نعیمه بن کاری» از کشورعمان بعنوان نماینده یونسکو برای بررسی و انجام فرآیند نخستین مراحل ثبت جهانی ماسوله به گیلان سفر کرده است.

«ولی جهانی» افزود: بن کاری به مدت یک هفته از منظر فرهنگی تاریخی ماسوله بازرسی می‌کند تا پس از ارزیابی، پرونده این شهر تاریخی برای ثبت جهانی در سازمان یونسکو مطرح شود. امیدواریم برآیند این سفر مثبت و ثمره اش ثبت جهانی ماسوله باشد.

«خلیل بهروزی فر» نماینده فومن و شفت نیز با اعلام اینکه روند ثبت جهانی ماسوله از سال ۹۹ از سوی وزارت میراث فرهنگی، مجمع نمایندگان و استاندار گیلان و نیز مسئولان فومن در حال پیگیریست اظهار امیدواری کرد با ثبت جهاتی ماسوله شاهد رونق گردشگری در این شهر تاریخی باشیم.

«موسی فکور» فرماندار فومن هم گفت: رفع موانع موجود در ماسوله که از یکسال پیش آغاز شده بود دیروز به پایان رسید و امروز آماده بازدید نماینده یونسکو است.

لازم به ذکر است؛ شهرک تاریخی ماسوله در سال ۲۰۰۷ در میراث تاریخی یونسکو به طور موفق ثبت شد تا مسیر هرگونه تغییر و آسیب به آن بسته شود. همچنین با ثبت منظر فرهنگی شهر تاریخی ماسوله در بهمن ماه سال گذشته در فهرست میراث جهان اسلام (آیسسکو) ماسوله به اتحادیه شهرهای تاریخی جهان پیوست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.