ورود گردشگران به مناطق بکر رودبار ممنوع شد

با دستور دادستان؛

255

مناطق بکر و حفاظت شده بسیاری در ارتفاعات شهرستان رودبار وجود دارد که زیستگاه و پناهگاه حیات وحش بوده و در زمره مناطق حفاظت شده محیط زیستی قرار دارند.

در حالیکه به طور معمول تردد در این مناطق با خودروهای عادی امکانپذیر نیست اما برخی از گردشگران موسوم به طبیعت گرد و آفرود سوار در سالهای اخیر بلای جان این مناطق شده‌اند و بدون توجه به پوشش گیاهی، جانوری و زیستی به انجام حرکات نمایشی، روشن کردن آتش، کمپینگ و …در این نقاط اقدام می‌کنند. امری که به گفته فعالان محیط زیست یکی از مهمترین عوامل تخریب زیستگاه‌ها و مراتع، حضور بدون ضابطه این قبیل گردشگران با خودروهای آفرودی است که خسارات جبران‌ناپذیری به این مناطق وارد می‌کنند. تخریب پوشش گیاهی، آسیب به تنوع زیستی و گیاهی، آتش سوزی‌های متعدد از این جمله هستند.

در حالیکه ماه‌های اردیبهشت و خرداد، فصل گردشگری در ارتفاعات شهرستان رودبار به اوج خود می‌رسد، حال رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اشاره به طبیعت‌گردی غیر مسؤولانه برخی از گردشگران، خبر داد: با دستور قضایی از ورود گردشگران به برخی از مناطق بکر رودبار جلوگیری می‌شود.

«علی فرهی» با بیان اینکه سفره رنگین این روزهای طبیعت را با طبیعت‌گردی غیر مسؤولانه لگدمال نکنیم، اظهار کرد: در پی ورود خارج از ظرفیت و حضور همراه با تخریب تورهای گردشگری در مناطق طبیعی بکر شهرستان رودبار، امروز ۲۲ اردیبهشت ماه، با دستور دادستان شهرستان رودبار، از ورود گردشگران به برخی از مناطق بکر این شهرستان جلوگیری شد.

لازم به ذکر است: در ابتدا جلوگیری از ورود گروهی گردشگران به ارتفاعات رودبار از دو سال گذشته به درخواست امام جمعه این شهرستان اجرایی شد.

«حجت الاسلام سید حسن سید محمدی» با انتقاد از حضور مختلط گردشگران در رودبار خواستار جلوگیری از ورود آنها به مناطق بکر و گردشگری این شهرستان شده بود. این اقدام در حالی همه ساله همزمان با شروع فصل گردشگری در رودبار از سرگرفته می‌شود که رودبار دروازه ورودی گیلان با تنوع اقلیمی و مناطق بکریست که سالانه مقصد گردشگران بی‌شماری است و بخشی از درآمد زایی و اشتغال روستاییان این منطقه از صنعت گردشگری تأمین می‌شود.

 

نظرات بسته شده است.