چای های سنواتی در بسته بندی جدید دم می‌کشند؟

850 تن چای فاسد در رضوانشهر کشف شد

129

در سالهای اخیر واردات بی رویه چای خارجی و اعمال سیاستهای نادرست حمایتی از چایکاران شمال، به میزان قابل توجهی به حجم چای های سنواتی و انبار شده در کشور افزوده است.

واردات بی رویه چای همزمان با فصل برداشت برگ سبز چای، موجب شد تا محصول چایکاران گیلانی، مدتهای زیادی در انبارهای کارخانجات و بانکهای عامل خاک بخورد و یا به محموله فساد چای دبش تبدیل شود. در این میان نیز هر از گاهی، چای های تاریخ مصرف گذشته و فاسد با بسته بندی جدید، توسط برخی از سودجویان روانه بازار مصرف می‌شوند. چای هایی که باید برای کود گیاهی یا فرآورده های بهداشتی به مصرف برسند.

در همین رابطه فرمانده انتظامی رضوانشهر از کشف ۸۵۰ تن چای فاسد به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان واقع در غرب گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ حامد شادبهر، با بیان اینکه در پی اخبار دریافتی مبنی بر دپو و احتکار مقدار زیادی چای فاسد داخل یک انبار در شهرستان رضوانشهر بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی با انجام اقدامات نامحسوس ضمن اطمینان از صحت موضوع، این مکان را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر از کشف ۸۵۰ تن چای فاسد در بازرسی از محل مورد نظر خبر داد و با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این خصوص متهم ۴۵ ساله که قصد انتقال، بسته‌بندی و فروش چای فاسد را داشت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

لازم به ذکر است: پیشتر «حبیب جهانساز» رئیس سازمان چای کشور، میزان چای های سنواتی در انبارهای تعاون روستایی را ۱۸ هزار تن اعلام کرده و گفته بود: چای های سنواتی بیش از ۲۰ سال است که در انبارها باقی مانده اند.

نظرات بسته شده است.