رأی ندادن به دبیر یا نامه اعمال

هدایتی به کدامین گناه برکنار شد؛

0 578

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ظهر امروز چهارشنبه بیستم آذر ماه در حکمی عجیب، نقی هدایتی را از راس هیات کشتی گیلان برکنار نمود و امیر رضی زاده را تا تشکیل مجمع و انتخاب رئیس هیأت، بعنوان سرپرست هیأت کشتی استان گیلان منصوب کرد.

به گزارش مرور، نقی هدایتی که پیشتر چهره ای فوتبالی به شمار می رفت، در اواخر صدارت محمد بابایی بر ورزش گیلان و در زمان حضور حجت الله خطیب در راس فدراسیون کشتی، با حمایت دکتر افتخاری عضو سابق فیلا، توانست نظر مثبت مجمع هیات کشتی گیلان را کسب کند و از بهمن ۱۳۹۱ ریاست این هیات را بر عهده بگیرد.

وی علیرغم اینکه در زمان مسعود رهنما به عنوان مشاور فوتبالی وی منصوب شده بود اما باز توانست بهمن ۱۳۹۵ برای بار دوم رای مثبت مجمع کشتی گیلان را بدست بیاورد تا چهار سال دیگر سکان دار ورزش اول کشور در استان گیلان باشد.

اینکه چه اصراری بود یک چهره منتسب به فوتبال، کشتی استان گیلان را هدایت کند بر کسی پوشیده نیست، اما ستاره ستیزی تنها عملکرد نمایان نقی هدایتی در زمان تصدی گری اش بر این هیات بود.

جایی که فردین معصومی، ابراهیم مهربان، رضا مودبی، پروفسور بهمن میرزایی، دکتر صادق محبوبی و از همه مهمتر دکتر علی افتخاری بواسطه تجربه و پتانسیلشان می تواستند یاری گر کِشتی به گل نشسته کُشتی گیلان باشند اما نحوه مدیریت هدایتی باعث شد اینها تمایلی برای خرجکرد اندیشه ها و توانایی هایشان برای گیلان نداشته باشند و مداوم در صحنه های ملی و بین المللی حضور داشته باشند.

اما با همه این احوال نقی کشتی گیلان توانست به تنهایی، این رشته را به خوبی مدیریت کند! گواه این مطلب هم انتخاب این هیات از سوی اداره کل ورزش و جوانان گیلان به عنوان دومین هیات برتر استان در سال گذشته بوده است. عنوانی که به نظر می رسد پیش از اینکه عملکرد افراد را در نظر بگیرند، روی برخی روابط زوم شده اند.

با این اوصاف در شبی که جامعه کشتی گیلان گرد هم جمع شده اند تا از پیشکسوتانش تجلیل کند، نقی هدایتی برکنار می شود و فردی جایگزین می شود که تاکنون کمتر نشانی از وی در کشتی بود.

امیر رضی زاده، فرد متمولی که رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسکن مهر انزلی است و در کارنامه ورزشی اش علاوه بر ریاست هیات شمشیربازی شهرستان انزلی، دوره ای کوتاه مدیریت تیم های ملی پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد و حتی با پیشنهاد خسته بند بارها برای باشگاه ملوان نیز دست به جیب شده است. ناگفته نماند وی یک بار برای بدست آوردن ریاست هیات پرورش اندام گیلان نیز کاندیدا شده بود که نتوانست رای مجمع را بدست آورد.

این تمام کارنامه ورزشی رضی زاده هست و یقینا انتخابش به عنوان سرپرست هیات کشتی گیلان، از چاله به چاه افتادن دیگری است که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان رخ داده است.

اما اینکه عملکرد نامناسب هدایتی در هیات کشتی باعث شده، دبیر از وی عبور کند، موضوعی است که به شدت از سوی خود هدایتی رد می شود، وی به خبرنگار مرور می گوید:  «من در انتخابات اخیر فدراسیون کشتی به علیرضا دبیر رای نداده ام و روشن است که ایشان مترصد فرصت برای برکناری من باشد، بنابراین هرگونه حرف و حدیث دیگر از جمله عملکرد نامناسب و اعتراض پیشکسوتان و موارد دیگر موضوعات بی ربطی است که هرگز به واقعیت نزدیک نیست. البته وی تاکید کرد که بیکار نخواهد نشست و در پی احقاق حق به پا خواهد خواست.»

در هر صورت اینکه عملکرد بد یا رای ندادن به علیرضا دبیر باعث برکناری نقی هدایتی شده است، سئوالی است که باید کمی انتظار بکشیم تا ببنیم طرفین دعوا در روزهای آتی چگونه از خجالت هم بیرون خواهند آمد و چه مواردی را از پستو نهان خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.