کسی ساز باران نمی‌زد، در بازار کتاب

انتشار کتاب شعر برای نوجوانان؛

188

سروده های شاهین رهنما شاعر، نویسنده و ترانه سرای گیلانی در مجموعه ای با عنوان «کسی ساز باران نمی‌زد» برای نوجوانان منتشر شد.

از دیگر اشعار این کتاب می‌توان به؛ «سنگ‌های کوه کاشکی/ مثل رودها روان شوند/ با درخت‌ها و سبزه‌ها/ تا همیشه مهربان شوند/ نیست بر زبان سنگ‌ها/ صحبت از نشستن و رکود/ حرف می‌زنند سنگ‌ها/ با تمام ماهیان رود/ بر لب تمام سنگ ها/مثل چشمه‌ها ترانه است/ حس دلنشین سنگ‌ها/ حس رویش و جوانه است» اشاره کرد.

شاهین رهنما

«شاهین رهنما» متولد شهرستان املش گیلان است. او که نخستین شعرش در دوازده سالگی در مجله‌ی اطلاعات هفتگی و نخستین داستانش با نام «ریحانه» در هفده سالگی در مجله سروش نوجوان به چاپ رسیده از اهمیت انس کودکان و نوجوانان با ادبیات و خاصه شعرهای آهنگین آگاهی دارد و بدان اهتمام می ورزد   .

رهنما معلم گرافیک است و تاکنون بیش از پنجاه عنوان کتاب در قالب شعر، داستان کوتاه و رمان برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال نوشته است. او همچنین بیش از ۱۵ سال به عنوان نویسنده و تهیه کننده برنامه‌های کودک و نوجوان رادیو با صدا و سیمای استان گیلان همکاری داشته است. کتاب‌های «سبزتر از بهار» و «آبی لبخند» از وی برنده جایزه کتاب سال (سلام بچه ها ) شده است. رهنما دو بار نیز سرو بلورین هشتمین و نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر را دریافت کرده است.

کتاب «یک راه کوتاه تا ماه» وی علاوه بر انتخاب از سوی شورای کتاب کودک و نامزدی در یازدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، برنده‌ی چهارمین دوره (جایزه عباس یمینی شریف) و کتاب « یک دختر بی گوشواره» وی نامزد دریافت قلم زرین و برگزیده ی سومین دوره کتاب سال عاشورا شده است.

ترانه‌های وی نیز در جشنواره‌ها اقبال خوبی داشته اند و بر اساس شعرهای رهنما آثار موسیقایی فراوانی در صدا و سیمای گیلان و تهران تولید شده است.

“دلم گرفت/ سراغ باغ را /سراغ کبک و سار / سراغ کوه و چشمه‌سار را / بهار بود/ ولی به‌جز صدای قار و قار/ در آن بهار /ترانه‌ای نبود/ دلم گرفت”

کسی ساز باران نمی زد با تیراژ سه هزار نسخه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است .

نظرات بسته شده است.