گیلان پایلوت اولین دوره DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی

رییس شورای سیاستگذاری خانه دیپلماسی کشور خبر داد:

0 249

«رامین مهمانپرست» رییس شورای سیاستگذاری خانه دیپلماسی کشور و سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه از برگزاری اولین دوره DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی در گیلان خبر داد.

مهمانپرست در نشست خبری با رسانه های گیلان با تاکید به اصلاح ریشه های اقتصادی کشور افزود: به منظور تقویت دانش فعالیتهای اقتصادی کشور، خانه دیپلماسی دوره DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی را برای افزایش تخصص و ایجاد مهارت‌های جدید و مورد نیاز برای فعالان بخش اقتصادی با هدف تجارت با سایر کشورها طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه بهره مندی از دیپلماسی اقتصادی مهمترین دانش در روابط سیاسی و اقتصادی با دنیاست اظهار کرد: یکی از مشکلات کشورفقدان هماهنگی مناسب نهادهای مختلف در روابط خارجی با گرایش اقتصادیست.

رییس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی تاکید کرد: در تلاش هستیم، شورای عالی دیپلماسی اقتصادی زیر نظر رییس جمهور تشکیل بشود تا در این شورا و کارگروه‌هایش، اولویت کارها با مصوبه‌ی لازم‌الاجرا تصویب و تعیین بشود.

وی با تاکید به اینکه باید رهبری دیپلماسی اقتصادی به دست وزارت امور خارجه باشد که لازمه آن تغییر ساختار خود وزارت خارجه است تصریح کرد: به همین منظور ما دوره‌ی DBA را با گرایش دیپلماسی اقتصادی، برای افزایش تخصص و ایجاد مهارت‌های جدید و مورد نیاز برای فعالان بخش اقتصادی به منظور تجارت با سایر کشورها را طراحی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اولین دوره در گیلان برگزار خواهد شد گفت: دروس تشریفات، زبان بدن، اصول و فنون مذاکره، دیپلماسی عمومی و… از جمله دروسی هستند که ارائه خواهند شد. بعد از اتمام دوره و ارائه پایان نامه، مدرک دانشجو صادر خواهد شد. ما با یک سری از دانشگاه‌های مطرح کشورهای دیگر نیز درحال مذاکره هستیم تا بتوانیم مدرک بین الملی صادر کنیم. در مورد هزینه دوره هم تسهیلاتی ارائه داده‌ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.