اجرای ۴ پروژه کلان سرمایه‌گذاری در بنادر گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد؛

36

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از اجرای ۴ پروژه‌ کلان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان خبر داد و گفت: ساخت کارخانه ساخت و تعمیرات کشتی به ارزش ۱.۲ همت توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

«حسین یونسی خمسی» در مورد پروژه‌های سرمایه‌گذاری بنادر گیلان، اعلام کرد: چهار پروژه کلان شامل؛ ساخت مخازن روغن خام خوراکی، احداث کارخانه ساخت و تعمیرات کشتی، ساخت سیلوی تمام مکانیزه و طرح گردشگری دریایی بندر چمخاله است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری شاهد رشد ۵۵ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۱۵ درصدی واردات در بنادر استان گیلان هستیم، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی، یکی از مهم‌ترین اهداف تبیین شده به منظور پیش‌برد فعالیت‌های اقتصاد دریامحور در گیلان است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی همه تلاش خود را به کار گرفته تا بهترین شرایط را برای فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کند، تاکید کرد: حوضچه‌ای که در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته در کل بنادر شمالی کشور بی‌نظیر است و به هیچ وجه مشکل عمق وجود ندارد.

یونسی ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، تسهیل فعالیت‌ها برای بخش خصوصی در دستورکار قرار دارد.

 

لازم به ذکر است: ماه گذشته، استاندار گیلان در جلسه ستاد مشترک اقتصاد دریا تاکید کرده بود: سهم استان گیلان با وجود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی از اقتصاد دریا ۲ درصد است درحالیکه کشورهای توسعه یافته سهم ۵۰ درصدی از اقتصاد دریا دارند.

وی با انتقاد از عملکرد بندر آستارا اظهار کرد: بندر آستارا تاکنون نتواسته از همه ظرفیت های بندری خود بهره لازم را بگیرد، لذا ظرفیت اقتصادی محسوب نمی‌شود؛ ظرفیت اسمی بندرانزلی نیز تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰ هزار تن کالاست اما اکنون تنها یک میلیون تن از این ظرفیت فعال است و عملیات ترانزیت کالا از این بندر تنها از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می‌شود که در صورت اتصال ریل به این بندر می‌توان ظرفیت آن را افزایش داد.

عباسی تصریح کرد: باید سهم گیلان از اقتصاد و گردشگری دریایی تعیین و در این بخش سرمایه گذاری شود؛ بندر چمخاله لنگرود از ظرفیت گردشگری و شیلاتی مناسبی برخوردار است که می‌توان آن را بکار گرفت.

نظرات بسته شده است.