اعتبار و بودجه دولتی به کارخانه های بازیافت زباله نرسید

0 581

کارخانه بازیافت زباله­ غرب گیلان برای تکمیل پروژه چشم انتظار اعتبار و رفع موانع است.

به گزارش مرور، شهردار تالش گفت:عملیات اجرایی کارخانه بازیافت زباله شهرستانهای غرب گیلان از سال ۱۳۸۳ در روستای داوان لیسارآغاز شد که تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: تاکنون برای این طرح بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و با وجود اینکه مجوزهای زیست محیطی وامتیازات آب، برق، گاز و تلفن آن اخذ شده اما علت اصلی رکود و تعلل در ساخت و تکمیل کارخانه، تنگناها و مشکلات اعتباری است که در صورت رفع، به سرعت ساخته خواهد شد.
شهردار تالش گفت: پیش بینی می­شود روزانه ۲۵۰ تن زباله جمع آوری شده شهرداری ها و بخشداری­های غرب گیلان به این کارخانه تحویل و درآن بازیافت خواهد شد.
استان گیلان به دلیل برخورداری ازجاذبه های گردشگری ومیزبانی میلیون ها گردشگر در سال، با انباشت زباله دربرخی تفرجگاه ها و مناطق گردشگری به خصوص در غرب استان مواجه است. روزانه ۲هزار تن زباله تولید می‌شود وبا ورود مسافرین به استان این میزان تولید زباله به ۲هزار و پانصد تن و در ایام  پیک مسافر تا ۳هزار تن می‌رسد. بالا بودن حجم زباله تولیدی درشهرهای غرب گیلان، مسوولان مربوطه را به ساخت کارخانه کمپوست یا بازیافت زباله واداشته و ساخت این کارخانه دراواخر فروردین ماه امسال، با تصمیم مسوولان امربه بخش خصوصی واگذار شده است.
پیشتر از سوی فرماندارشهرستان تالش عنوان شده بود: مشکلات اجتماعی و انتقادات مردمی و مساله زیست محیطی محل احداث کارخانه بخشی از دلایل تاخیردر اجرای پروژه بود. این کارخانه زباله های شهری و روستایی ۴ شهرستان آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال را تحت پوشش قرار می دهد.
گفتنی است، سه کارخانه بازیافت زباله در شهرهای رشت ، انزلی و رودسر در استان به فعالیت مشغول هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.